روش تنظیم مودم ADSL برای انتقال تصویر برای دستگاه دی وی آر

اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.
مراحل زير را بترتيب و کامل انجام دهيد
VIRTUAL SERVER CONFIGURATION
WEB IP ADDRESS: 192.168.1.1
USER:admin
PASS:admin
ADVANCE SETUP
NAT
VIRTUAL SERVER
ADD:ACTIV
CUSTOMER SERVER : ACTIV
NAME:test
LOCAL IP: 192.168.1.XX
EXTERNAL PORT START: 1
EXTERNAL PORT END: 65535
PROTECOL: UDP
INTERNAL PORT START: 1
INTERNAL PORT END: 65535
APPLY
SAVE

آموزش کامل انتقال تصوير روي اينترنت و موبايل:
برخي مواقع نياز داريم که تصاوير دوربين مداربسته خود را از طريق اينترنت نيز داشته باشيم، تا اين امکان وجود داشته باشد که در هر نقطه اي از جهان که هستيم ،اين امکان وجود داشته باشد که محل مورد نظر خود را کنترل و بر روي آن نظارت داشته باشيم
براي ذخيره تصاوير يا از کارت DVR استفاده مي شود و يا از دستگاه DVR ، در صورتي که از کارت DVR جهت مشاهده تصاوير استفاده شود، انتقال تصوير راحت بوده و در کمترين زمان ممکن انجام ميگيرد ، ولي اگر زماني از دستگاه DVR جهت نمايش تصاوير استفاده شد کار کمي متفاوت خواهد بود ، لذا در اين آموزش روش انتقال تصاوير دوربين مداربسته توسط دستگاه DVR و همچنين از طريق مودم ADSL آموزش داده خواهد شد:
براي اجرايي کردن انتقال تصوير دوربين مداربسته، شما نياز به يک خط اينترنت ADSL با سرعت مناسب براي انتقال هر چند تعداد تصوير مي باشيد. و همچنين جهت معتبر بودن اين انتقال و دسترسي سريع به تصاوير، نياز به يک شناسه معتبر که همان IP public ( به اشتباه برخي انرا ip valid نيز مينامند ) مي باشد، داريد.
ابتدا با شرکت سرويس دهنده اينترنت adsl خود تماس بگيريد و تقاضاي ست کردن يک اي پي پابليک روي خط adsl خود نمائيد لازم به ذکر است بسته به شرکت خدمات دهنده هزينه ماهيانه اي بين پنج تا ده هزار تومان خواهد داشت

روش تنظيم دستگاه دي وي ار DVR :
قبل از هر چيز لازم به ذکر است به علت تنوع زياد مودم ها و دي وي ار ها منو هاي ذکر شده نام دقيق نيست بلکه بايد شبيه ترين منو به موارد ذکر شده در دي وي ار خود را با موارد ذکر شده تطبيق نماييد
پس از وارد شدن به منوي اصلي و وارد نمودن يوزر پسورد به قسمت تنظيمات شبکه وارد شويد و اگر قسمتي به نام DHCP Server موجود بود آنرا غير فعال کنيد.
حال در قسمتي به نام IP ADRESS آي پي در رنج اي پي شبکه خود را وارد نماييد اگر دستگاه مودم مستقيما به DVR وصل شده اي پي را ???????????? قرار دهيد به جاي عدد ?? هر عدد ديگر بين ? تا ??? ميتوان قرار داد (نکته در موارد نادر رنج اي پي برخي مودمها به صورت زير ميباشد ???????????? )
خوب حال ديفالت گيتوي (DEFULT GATEWAY) را برابر اي پي مودم قرار ميدهيم که به صورت پيش فرض ?????????? ميباشد (در موارد نادر ??????????? ميباشد)
يکي از تنضيمات مهم ديگر تنظيم DNS SERVER LDFHAN که بهتر است از شرکت سرويس دهنده ADSL تان بپرسيد و يا از DNS SERVER شرکت گوگل ??????? استفاده نماييد
خوب تنظيمات DVR تمام شد ميريم سراغ مودم

روش تنظيم مودم ADSL:
پس از تنظيم IP دستگاه که ما به طور پيش فرض ??????????? در نظر ميگيريم، در اين مرحله بايد ADSL را جهت ارتباط با دستگاه و دريافت و ارسال اطلاعات آن بر روي اينترنت ، تنظيم کنيم.
مودم ADSL را با کابل شبکه يا کابل USB به کامپيوتر وصل کرده (ارتباط مودم بايد از دستگاه قطع شده باشد) و سپس IP مودم ADSL را در صفحه اينترنت اکسپلور وارد نماييم تا صفحه تنظيمات مودم نمايان گردد ( معمولا يوزر نيم پسورد پيش فرض adminميباشد )
پس از ورود به تنظيمات مودم، به دنبال گزينه اي به نام NAT ميگرديم. در زير مجموعه اين گزينه ، پس از کليک، چند گزينه ديده مي شود که يکي از آنها DMZ مي باشد، بعد از کليک بر روي اين گزينه، صفحه اي ظاهر مي شود که يک کادر خالي براي وارد نمودنIP را دارا مي باشد.
در اين مرحله، شما بايد IP دستگاه DVR را که در مثال بالا ???????????? ميباشد را در اين کارد وارد نموده و پس از save نومدن از تنظيمات مودم خارج شويد.
وظيفه اين بخش و يا DMZ اينست که کليه درخواستهاي ورودي را به ادرس تعريف شده انتقال ميدهد و خروجي IP کادر DMZ که برابر ???????????? قرار داده شده است را به IP public تعيين شده که قبلا از طريق سرويس دهنده اينترنت دريافت گرديده ارسال مينمايد. يعني هر شخصي از هر نقطه اي که از جهان ، فقط با وارد نمودن IP public ) IP Valid شناسه معتبر) مستقيما به IP تعريف شده در بخش DMZ که همان اطلاعات دستگاه DVR و تصاوير دوربين مداربسته مي باشد، ارجاع داده مي شود. بدين صورت ، تصاوير دوربين مداربسته در اينترنت انتقال داده شده و از طريق آن شما قادر خواهيد بود از هر نقطه دلخواه تصاوير خود را به صورت زنده مشاهده نماييد.
لازم به ذکر است در هيچ يک از مراحل فوق نياز به وارد نمودن IP public نمياشد و اين اي پي فقط به عنوان ادرس شما در اينترنت ميباشد