چگونه گوشی یا تبلت خود را در محیط safe mode عیب‌یابی کنیم

به گزارش صبحانه آنلاين، اگر مشکلاتي از جمله اجرا نشدن برنامه ها يا مسائل مربوط به باطري داريد.مي توانيد براي عيب يابي،به حالت safe mode برويد و عيوب را شناسايي و حتي برطرف کنيد و اطلاعاتي درباره ي اتفاقاتي که در آن مي افتد بدست بياوريد و همچنين در اين حالت مي توانيد نرم افزار هاي مخرب را خذف کرده، تمام اثرات آن را از بين ببريد. در زير نکته اي در مورد آموزش تعمير تبلت آموزش داده شده است.
ساده ترين راه براي دستيابي به اين حالت را در ادامه آموزش مي دهيم:

بوت کردن در حالت safe mode:
براي بوت شدن و رسيدن به حالت safe mode در اندرويد4.1 يا بالاتر، کليد پاور را نگه داريد. تا تنظيمات آن نمايان شود.
دکمه ي power off را انتخاب کرده و نگه داريد. از شما در مورد تمايل براي ورود به حالت safe mode سوال مي شود که بايد،OK را انتخاب کنيد.
در نسخه هاي قديمي تر اندرويد، کليد پاور را نگه داريد. سپس power off را انتخاب کنيد، تا دستگاه شما خاموش شود
دوباره دستگاه را روشن کنيد وقتي که لوگوي شرکت سازنده نمايان شد کليد هاي کم و زياد کردن صدا را با هم نگه داريد تا وقتي که دستگاه راه اندازي شد در گوشه ي سمت چپ، پايين مي نويسد: safe mode .
در اين موقعيت شما در حالت safe mode قرار گرفته ايد.

رفع مشکل در حالت safe mode:
در حالت safe mode فقط به نرم افزار هايي دسترسي داريد، که از ابتدا در گوشي شما بوده اند و توسط شرکت سازنده در آن قرار گرفته اند و برنامه هايي که خود شما نصب کرده ايد غير فعال مي باشند و ويجت هايي که در صفحه بودند وجود نخواهند داشت.
حال با safe mode شروع به کار کنيد. اگر مشکلاتي نظير: هنگ کردن ، ريبوت شدن، يا کاهش عمر باطري يا عملکرد بد را مشاهده نکرديد بخاطر اين است که در حالت safe mode هستيد چون اين نشان مي دهد اپيکيشن هايي که نصب کرده ايد عامل ايجاد مشکل شده اند. وقتي که نرم افزار ها و بازي ها در اين حالت غير فعال هستند، مي توانيدآنها را بصورت کامل حذف کنيد. براي اين کار از settings گزينه ي apps را انتخاب کند و حال امکانات خذف را در اختيار داريد.
اکنون که اپيکيشن هايي که به آنها مشکوک بوديد را حذف کرديد مي توانيد هر يک از آنها را دوباره نصب کنيد و عملکرد آن را بر روي دستگاه خود مشاهده کنيد.
پس هر يک از اپيکيشن ها که براي گوشي يا تبلت شما مشکل ساز هستند به راحتي شناسايي مي شوند.
اگر وضع دستگاه شما بد تر از اين حرف هاست بايد آنرا به حالت پيش فرض برگردانيد و توجه داشته باشيد که با اين کار تمامي اطلاعات شما حذف مي شوند.
پس قبل از انجام اين کار از تمامي اطلاعات خود پشتيبان گيري کنيد. براي انجام اين کار نيز فقط لازم است از منوي settings گزينه ي Backup & reset و سپسFactory data reset را انتحاب نماييد و براي انجام بقيه کار ها براي شما راهنمايي هايي وجود دارد.
براي خروج از حالت safe mode فقط کافي است، به همان صورتي که گوشي را در حالت عادي راه اندازي مي کرديد پس از خاموش کردن گوشي اين کار را انجام دهيد.