روش های انتقال فایل بین دو موبایل

آموزش تعميرات موبايل - براي تمامي کاربران تلفن هاي همراه جديد حداقل يک بار پيش آمده که نياز به انتقال فايل بين دو گوشي را داشته باشند. در اين مطلب سعي مي کنيم که روش هاي رايج براي انتقال اطلاعات بين دو گوشي را بازگو کنيم.

بلوتوث
آسان ترين و در دسترس ترين روش جهت انتقال اطلاعات در گوشي هاي امروزي بلوتوث است. لازمه ي استفاده از اين روش وجود بلوتوث در هر دو تلفن همراه ميباشد.
براي دريافت اطلاعات ابتدا به بخش تنظيمات تلفن همراه اندرويدي خود رفته سپس در صفحه ي اول کليد کشويي مربوط به بلوتوث را روشن نماييد. بعد از روشن شدن بلوتوث بر روي خود بلوتوث کليک کرده تا وارد تنظيمات شويد. در بالاي صفحه اسم گوشي همراه خود را ميبينيد. با کليک روي اسم گوشي، بلوتوث شما به مدت 2 دقيقه در ليست جستجوي ديگر گوشي ها قابل مشاهده است. در اين حالت گوشي شما آماده دريافت فايل ميباشد.
اما براي ارسال اطلاعات روش کاملا متفاوت است. در اين مرحله شما بايد ابتدا فايل مورد نظر را با نگه داشتن انگشت بر روي آيکون آن انتخاب نماييد. با تغيير رنگ فايل انتخابي گزينه اي در بالاي صفحه ظاهر مي شود که با کليک روي آن ليست ابزار هاي قابل انتخاب به نمايش در مي آيد. گزينه ي بلوتوث را انتخاب کرده، در صفحه ي جديد در ليست بلوتوث هاي اطراف، گوشي همراه مورد نظر را انتخاب نماييد. با قبول کردن گزينه دريافت در گوشي مقصد فايل ارسال خواد شد.

بلوتوث در گوشي هاي آيفون موجود است اما قابليت انتقال فايل را دارا نميباشد.


واي فاي دايرکت (Wi-Fi Direct)

با پيشرفت تکنولوژي روش هاي بسيار سريع تر و آسان تري نسبت به بلوتوث راه اندازي شد. يکي از اين روش ها استفاده از Wi-Fi Direct است. در اين روش شما نياز به استفاده از يک نرم افزار کمکي داريد که نرم افزار مد نظر سايت سرزمين دانلود Zapya ميباشد. به کمک اين نرم افزار ميتوانيد بين تمامي گوشي ها از جمله گوشي هاي اندرويدي و آيفون فايل جا به جا کنيد. تنها لازم است که گوشي همراه شما از اين نرم افزار پشتيباني کند و همچنين Wi-Fi Direct نيز در گوشي شما موجود باشد.
براي شروع کار ابتدا اين نرم افزار را دانلود و نصب کنيد.
برنامه را اجرا کرده، در صفحه ي اول تصويري به شکل زير نمايش داده ميشود.

روش هاي انتقال فايل بين دو موبايل
در اين مرجله لازم است که يکي از گوشي ها اصطلاحا سرور و ديگري Join شود.
براي ساخت سرور گزينه ي Creat Group را بزنيد.
سپس در گوشي ديگر گزينه ي Search And Join را زده و منتظر باشيد تا نام گوشي اول روي صفحه نمايش داده شود، سپس گوشي سرور را انتخاب کنيد.
در اين مرحله گوشي ها به هم متصل هستند و از طريق صفحه ي اصلي برنامه مي توانيد فايل مورد نظر را انتخاب کرده و ارسال کنيد.
منبع: سرزمين دانلود