ورود به حالت safe mode در ویندوز ۸

آموزش تعميرات کامپيوتر -در ويندوز ? کامپيوتر خود را Restart کنيد، بعد از ريست کردن سيستم قبل از اين که ويندوز بالا بيايد با فشردن همزمان و ممتد کليد هاي Shift+F8 ، مانند شکل زير محيط Recovery ظاهر ميشود. در اين محيط، روي دکمه See advanced repair options کليک کنيد:

رفتن به safe mode در ويندوز 8
بوت کردن ويندوز ? در حالت safe mode

در صفحه بعدي، روي دکمه Troubleshoot کليک کنيد:
در اين صفحه، گزينه هاي مختلفي براي بوت يا تعمير ويندوز وجود دارد. روي دکمه Startup Settings کليک کنيد:

حالا وارد صفحه اي ميشويد که به شما ميگويد اگر روي دکمه Restart کليک کنيد، با شروع به کار ويندوز گزينه هاي مختلفي از جمله Safe Mode فعال خواهند شد. پس روي دکمه Restart کليک کنيد:

بعد از ريستارت شدن ويندوز، صفحه اي ظاهر ميشود که به شما ميگويد با فشردن کليک هاي F1 تا F10 ميتوانيد به انواع مختلف سيستم خود را راه اندازي کنيد. کليد F4 براي بوت به شيوه Safe Mode است کليد F5 براي بوت شدن به شيوه Safe Mode With Networking و کليد F6 براي بوت شدن در حالت Safe Mode With Command Prompt بنابراين با توجه به اين که ميخواهيد سيستم چگونه بوت شود يکي از کايد هاي F4 ، F5 و يا F6 را روي کيبورد فشار دهيد.

اين که چه هدفي از ورود به حالت امن ويندوز داريد تايين کننده اين است که کدام گزينه را انتخاب کنيد؛ اگر ميخواهيد اشکالات نرم افزاري را برطرف کنيد يا از شر ويروسي راحت شويد گزينه Safe Mode انتخاب مناسب شما خواهد بود، اگر ميخواهيد اشکالاتي را در قسمت هاي مختلف ويندوز نظير رجيستري را ببينيد Safe Mode With Command Prompt را انتخاب کنيد و اگر ميخواهيد اشکالات مربوط به اينترنت را برطرف کنيد و يا در زمان کار با حالت امن ويندوز نياز به اينترنت داريد بايد Safe Mode With Networking را انتخاب کنيد.

بعد از انتخاب گزينه مورد نظرتان خواهيد ديد که ويندوز به حالت Safe Mode راه اندازي ميشود، براي بازگشتن به حالت normal ويندوز کافيست يک بار سيستم را ريست کنيد.
منبع: اموزش کامپيوتر