اشکال های کارت گرافیک

برای مشخص کردن اشکالات مربوط به یک کارت گرافیکی مستقل ، کامپیوتر را خاموش کنید و کیس را باز نمائید . در حالی که کامپیوتر هنوز هم به برق متصل است و قبل از لمس کردن قطعات داخلی آن ، برای تخلیه الکتریسیته ساکن ، یکی از بخش های فلزی رنگ نشده را لمس نمائید . سپس ، کابل برق را درآورید ، کابل ویدئویی را جدا کنید و کارت گرافیکی را چک کنید . اگر کارت گرافیکی به درستی در شکاف توسعه جای گرفته بود یا اگر گرد و خاک زیادی بر روی آن نشسته بود که چک کردن آن را دشوار می کرد در نتیجه باید کانکتورهای منبع تغذیه را در آورید . پیچ های پشتی را باز کنید و کارت را از شکاف توسعه بیرون بکشید . ممکن است برای آزاد کردن کارت گرافیکی مجبور باشید زبانه آن را خم کنید . پس از انجام این کار ، با دقت زیاد کارت را از شکاف توسعه درآورید . حالا کارت را به دقت بررسی کنید ، گرد و خاک را از روی آن پاک کنید و همچنین شکاف توسعه مادربرد را نیز تمیز کنید . کارت گرافیکی را دوباره در سر جای خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که با شکاف ، align شده باشد . پیچ های آن را ببندید ، کابل ویدیوئی را به آن متصل کنید و کیس را ببندید و کامپیوتر را روشن کنید .

اگر شما کارت گرافیکی دیگری نیز بر روی سیستم خود دارید ، آن را در شکاف توسعه همین کارت نصب کنید . اگر این کار نیز مشکل شما را حل نکرد ، احتمالاً باید اشکال کارت گرافیکی را بررسی و برطرف کنید . آموزش تعمیرات کامپیوتر

اجزا و قطعات داخلی کامپیوتر را چک کنید . گاهی اوقات ، قطعاتی که در مجاورت مانیتور یا کارت گرافیکی قرار گرفته اند می توانند باعث بروز مشکلات ویدئویی شوند. یکی از این اشکالات رایج ، به ram مربوط می شود. اگر ماژول های رم موجود بر روی سیستم شما به شکلی نادرست نصب شده باشند و یا از کار افتاده باشند ، صفحه نمایش شما شناسایی نمی شود و کامپیوتر بوت نمی گردد . کامپیوتر از خاموش کنید . یک قسمت فلزی از کیس را برای تخلیه الکتریسیته ساکن لمس کنید و کامپیوتر را از برق بکشید . ماژول های رم عموماً در سمت راست پردازنده قرار دارند . برای برداشتن ماژول ها ، کلیپ هایی را که در دو انتهای هر ماژول قرار دارند فشار دهید . با انجام این کار ، ماژول ها باید از شکاف خود بیرون بزنند . ماژول ها را برای آگاهی از خرابی های قابل رویت چک کنید ، گرد و غبار آن ها را پاک کنید و چنان چه از نظر فیزیکی اشکالی در آن ها مشاهده نکردید ، آن ها را مجدداً سر جای خود بگذارید . اطمینان حاصل کنید که ماژول ها به درستی در شکاف های خود قرار گرفته باشند و سپس ماژول ها را برای جای گرفتن در شکاف های مربوطه رو به پائین فشار دهید . کیس را ببندید . پی سی را به برق متصل کنید و آن را روشن نمائید . اگر مشکل هنوز هم وجود داشت . ممکن است نیاز به عیب یابی ram داشته باشید .

اگر بعد از امتحان تمام راه های بالا هنوز هم نمی توانید تصویری بر روی مانیتور خود ببینید ، هر یک از قطعات پی سی شما می تواند باعث بروز این اشکال شده باشند.

CMOS را پاک کنید . CMOS (یا Complimentary Metal Oxide Semiconductor ) ، زمان ساعت داخلی و تنظیمات سیستمی اصلی کامپیوتر شما را نگه می دارد. اگر تنظیمات BIOS به شکلی نادرست تعریف شده باشند و کامپیوتر شما بوت نشود. ممکن است نیاز به پاک کردن حافظه CMOS و بازیابی تنظیمات پی سی به حالت کارخانه ای پیدا کنید .

سعی نکنید CMOS را دست کاری کنید مگر این که به این کار وارد باشید . در این فرآیند باید کیس کامپیوتر را باز کنید ، در نتیجه این کار را با احتیاط انجام دهید . کامپیوتر را خاموش کنید ، کیس را باز کنید ، الکتریسیته ساکن را همان گونه که در بالا توضیح داده شد تخلیه کنید و کامپیوتر را از برق بکشید . سپس مکان باطری دکمه ای سیستم را که انرژی CMOS را تامین می کند مشخص کنید این باطری شبیه به یک سکه است . در نزدیکی این باطری ، شما می توانید جامپر CMOS را مشاهده کنید که از سه جامپر یا پین بر روی مادربرد تشکیل می شود . برای پاک کردن حافظه CMOS ، cap جامپر را بردارید و آن را حرکت دهید و آن را در پین میانی قرار دهید . cap را در حدود 10 ثانیه در همین جا قرار دهید . سپس ، cap جامپر را به محل اولیه خود برگردانید ، بازگرداندن آن به مکان اولیه بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت کامپیوتر بوتنخواهد شد . وقتی CMOS پاک شد ، کیس را ببندید ، پی سی را به برق متصل کنید و آن را روشن کنید . ممکن است در حالی که کامپیوتر بوت می شود مجبور باشید برای تائید این که تنظیمات کامپیوتر به حالت کارخانه ای بازگشته ، دکمه ای را فشار دهید .