نکات کلی در مورد خرید چاپگرهای رنگی لیزری

اين چاپگرها براي محيط‌هاي اداري که نياز به چاپ تصاوير رنگي به تعداد زياد دارند، عکاسان و کساني که به‌طور حرفه‌اي کار طراحي انجام مي‌دهند، کاربرد زيادي دارند. تقريباً براي تمام کاربران خانگي، خريد يک چاپگر ليزر رنگي کار مشکلي است. زيرا اين چاپگرها داراي قيمت بالا و کارتريج‌هاي گراني مي‌باشند. ولي اگر به اين چاپگر نياز مبرمي داريد، خريد آن کار نادرستي نيست. زيرا در کل قيمت چاپ هر صفحه عکس يا تصوير توسط چاپگر ليزري در مقايسه با چاپگر جوهرافشان ارزان‌تر مي‌باشد. همچنين کيفيت اين چاپگر در مقايسه با چاپگر جوهرافشان، در سطح بالاتري قرار دارد.
تونرهاي چاپگرهاي ليزري براي محيط بسيار پرخطر هستند. به همين خاطر مطمئن شويد که آن‌ها را در جايي مناسب قرار داده‌ايد و پس از مصرف نيز آن‌ها را به درستي دفع کرده‌ايد. اگر شما يک کارگرافيکي پيچيده نداريد، مي‌توانيد يک چاپگر جوهرافشان را براي کار خود انتخاب کنيد و با قيمتي در حدود يک‌دهم يک چاپگر ليزري کيفيت مناسبي را به دست آوريد ولي در صورتي که يک کاربر حرفه‌اي گرافيکي هستيد و به چاپ تصاوير پيچيده و با دقت گرافيکي نياز داريد، حتماً به يک چاپگر ليزري مناسب نياز خواهيد داشت.
اگر سرعت چاپ، يکي از فاکتورهاي اصلي براي شما در خريد چاپگر ليزري است، بايد با دقت مدل‌هاي مختلف چاپگرها را مورد بررسي قرار دهيد و برحسب قيمت و سرعت، بهترين چاپگر را انتخاب نماييد. آموزش تعمير ماشينهاي اداري
در ادامه سعي نموديم تعدادي از چاپگرهاي موجود در بازار را معرفي نماييم تا شما را در خريد هر چه بهتر چاپگر موردنظرتان راهنمايي کنيم. ولي اين نکته را به ياد داشته باشيد که معرفي نکردن يک چاپگر در اين مقاله، به معناي عدم کارايي يا نامناسب‌بودن آن نيست و ما به علت کمبود فضا به‌طور انتخابي از هر نوع چاپگر مدل‌هايي را براي شما خوانندگان انتخاب نموده‌ايم تا شما را هر چه بهتر با ويژگي‌هاي چاپگرها آشنا کنيم. در کل هدف مقايسه کارايي ميان اين محصولات نيست. زيرا بهترين مقايسه، مشاهده کيفيت و سرعت چاپ چاپگر به طور عيني است که مهم‌ترين ملاک براي خريدار مي‌باشد.
در پايان جا دارد به اين نکته اشاره نماييم که سرعت‌هاي معرفي شده در جداول‌، سرعتي است که توسط شرکت‌هاي سازنده ارائه شده است و اين مقدار به‌طور عملي در آزمايش به دست نيامده است