لپ تاپ بهتر است یا تبلت

تبلت‌ها در حال تسخير دنيا هستند؛ آن‌ها وزن کمتري دارند، باتري‌شان شارژدهي طولاني‌تري داشته، سريع‌تر کار مي‌کنند و هزينه‌ي تهيه‌ي آن‌ها در حد و اندازه‌ي لپ‌تاپ‌هاي معمولي است. آيا تمامي اين مزايا بدان معني است که دنياي لپ‌تاپ‌ها در حال پايان است و در آستانه‌ي ظهور دنياي جديدي هستيم؟ در اين مقاله کوشيده‌ايم تا اوضاع و احوال اين دو دنيا را از نزديک بررسي کنيم.

لپ‌تاپ‌ها ارزان بوده، قابل حمل هستند و مي‌توان از آن‌ها براي انجام اغلب امور روزمره استفاده کرد. امروزه بيشتر کاربران به لپ‌تاپ‌ها مهاجرت کرده‌اند مگر آنکه به بازي‌هاي سنگين گرافيکي، يا کار با برنامه‌هاي عکاسي، ويدئويي، طراحي و مشابه آن اشتغال داشته باشند.

در اين چند ماه گذشته بيش از گذشته درباره‌ي تبلت‌ها خوانده و شنيده‌ايم، به گونه‌اي که بيش از پيش احساس مي‌کنيم اين لوحه‌هاي الکترونيکي در حال تسخير بازار و قلب کاربران هستند. از سوي ديگر نه تنها اپل در اين شش ماهه‌ي گذشته از سه مدل جديد تبلت آي‌پد خود پرده‌برداري کرده است؛ بلکه آمازون و بارنزاندنوبل نيز نمونه‌هاي تازه‌تري از کتاب‌خوان‌هاي کيندل (KINDLE) و نوک (NOOK) ارائه کرده‌اند.
گوگل و مايکروسافت نيز از اين قافله عقب نيافنتاده‌اند و عرضه نکسوس 10 (NEXUS 10) از سويي حضور موفق گوگل در اين بازار را تضمين کرده و از سوي ديگر مايکروسافت نيز مدتي است با رونمايي از تبلت‌هاي سرفيس و سرفيس پرو گام‌هاي آغازين براي معرفي خود به عنوان توليدکننده‌ي هم‌زمان سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت‌ها را شروع کرده است.
در همين حال، شرکت‌هاي ثالث با ارائه محصولات جانبي متنوع نظير انواع صفحه کليد و موشواره براي تبلت‌ها مي‌کوشند تا جاي پاي اين نو گلان سرسبد بازار را بيش از پيش سفت کنند. براي نمونه مي‌توان به صفحه کليد جديد CalmCase اشاره کرد که براي تبلت‌هاي خانواده‌ي آي‌پد اپل تهيه و طراحي شده است و آن را شبيه لپ‌تاپ مک‌بوک پرو مي‌کند.
 مطالب بالا  مي تواند راهنمايي هايي در مورد آموزش تعمير لپ تاپ و اموزش تعميرات تبلت را ارائه دهد.