پنج نکته و ترفند درباره باتری خودرو

آسپرین
اگر متوجه شدید که باتری ماشین از کار افتاده است و کسی در اطرافتان نبود که به شما کمک کند، می توانید با انداختن دو قرص آسپرین در باتری، ماشین خود را دوباره روشن کنید. اسید استیلسالسیلیک موجود در قرص آسپرین با اسید سولفوریک باتری ترکیب شده و  برای شارژ باتری به اندازه رسیدن به اولین تعمیرگاه خودرو کافی است.
جوشن شیرین
جوش شیرین خوردگی  قطب های باتری را از پاک می کند. با استفاده از یک مسواک قدیمی و مخلوطی از 3 قاشق غذا خوری جوشن شیرین و 1 قاشق غذاخوری آب گرم، خوردگی ها را تمیز کنید. آنها را با یک حوله مرطوب پاک کنید و با حوله دیگری خشک کنید. هنگامی که به طور کامل خشک شدند، برای جلوگیری از ایجاد فرسایش در آینده در اطراف هر قطب کمی نفت خام بریزید.
نمک اپسوم سولفات منیزیم
آیا به نظر می رسد که باتری خودرو شما در حال از کار افتادن است؟ آیا نگرانید که نتوانید دیگر ماشین را روشن کنید؟ با این معجون، عمر باتری خود را کمی بیشتر کنید. در حدود سی گرم نمک اپسوم (یک ماده با ترکیب شیمیایی mgso4 7H2O این ماده یک نمک تلخ ، بی رنگ یا سفید بلورین است) را در آب گرم حل کرده و آن را به هر سلول باتری اضافه کنید.
ژلاتین نفت (وازلین)
تصادفی نیست که باتری ماشین شما همیشه در سردترین روز زمستان از کار می افتد. دمای پایین مقاومت الکتریکی و غلظت روغن موتور را افزایش می دهد و کار باتری را سخت تر می کند. همچنین خوردگی در قطب های باتری نیز مقاومت را افزایش می دهد و ممکن است را از کار بیاندازد. قبل از شروع زمستان، پایانه ها را جدا کنید و آنها را با یک برس سیمی تمیز کنید. مجددا متصل کنید و سپس آنها را به وازلین آغشته کنید. وازلین از خوردگی جلوگیری می کند و به نگه داشتن باتری در تمام زمستان کمک می کند.
اسید کربنیک
بله، درست است، این خواص اسیدی به از بین بردن خوردگی باتری ماشین کمک می کند. تقریبا تمام نوشابه های گازدار حاوی اسید کربنیک است که به حذف لکه ها و حل کردن زنگارها کمک می کند. کمی نوشابه  روی پایانه های باتری بریزید و اجازه دهید کمی بماند. سپس آن را با اسفنج مرطوب تمیز کنید.