دسته بندی تبلت ها

مطلب زير مي تواند نکاتي در مورد آموزش تعميرات تبلت ارائه دهد. اين عوامل در دسته بندي‌هاي کلي ضريب صفحه نمايش – سايز صفحه نمايش – نحوه اتصال به شبکه – و از همه مهم‌تر سيستم عامل تقسيم خواهند شد :

?:? يا وايداسکرين ؟
بعضي تبلت‌ها حالتي دارند که بيشتر به صفحه کتاب شبيه است و براي کساني مناسب است که بيشتر مي‌خواهند کتابهاي الکترونيکي و PDF را با تبلت بخوانند. بعضي ديگر هم از ضريب نمايشهاي وايد ( پهن ) و کشيده‌اي مثل ??:? يا ??:?? برخوردار هستند. اين ضريب‌ها به نظر من براي کار کردن با اپليکيشن‌ها و ويديوها مناسب است.

? اينچي يا ?? ؟
عموما تبلت‌ها در دو دسته سايز ارائه مي‌شوند. يک دسته سايز ? اينچ ( و کمي بالاتر مثل ??? اينچ ) و يک دسته ?? اينچ ( ??? تا ???? اينچ ) معمولا ارائه مي‌شوند. تبلتها عموما توي دسته ?? اينچ ارائه مي‌شوند ولي دسته ? اينچ هم طرفداران خاص خود را دارد.
معمولا کساني که بيشتر به کتابخواني يا فيلم ديدن با تبلت علاقه دارند سراغ حدود ?? اينچي‌ها مي‌روند و آنهايي که بيشتر هميشه همراه بودن آن برايشان مهم است دسته هفت اينچي چون هم سبک‌تر هستند و هم بهتر توي جيب جا مي‌شوند.

?G يا Wi-Fi ؟
اين هم بستگي به امکانات شما براي اتصال به شبکه دارد. براي مثال ?G قابل دسترس‌تر و در همه جا کاربرد دارد اما در ايران خيلي خوب نيست. در عوض واي فاي سيستم قوي‌تري است و اگر شما دسترسي به واي فاي داشته باشيد تجربه بهتري خواهيد داشت. ولي در کل بستگي به خود شما دارد باز.
سيستم عامل تلفنهاي هوشمند يا سيستم عامل تبلت؟
تبلت‌هاي ارزانقيمت‌تر سيستم عاملهايي دارند که براي تلفنهاي هوشمند نوشته‌ شده است در اصل. مثلا اندرويد ??? و ???? اگر نياز شما در حد مرور صفحات وب، ويديو نگاه کردن و بازي کردن خيلي محدود است همين‌ها کار شما را راه مي‌اندازند. اما براي اپليکيشن‌هاي مدرنتر و قوي‌تر به نسخه‌هاي بالاتري نياز داريد ( مثلا اندرويد سري ? به بعد )