خرابی فن های کیس کامپیوتر

همچنین بهترین وقت برای بررسی فن‌های كیس همین موقع است و شما باید نسبت به عملكرد صحیح فن‌های درون كیس یقین حاصل كنید. این فن‌ها باید به درستی كار كنند تا جریان هوای گرم درون كیس را به بیرون انتقال داده و آن را خنك كنند. وقتی كیس را تمیز كردید، كابل‌های فن را پاك كرده و آن را به پریز برق بزنید، سپس كامپیوتر را در حالی كه صفحات جانبی كیس را نبسته‌اید، روشن كنید. به صدای فن گوش كرده و به آن نگاه كنید تا یقین حاصل كنید كه به آرامی و نرمی كار می‌كند. آموزش تعمیرات کامپیوتر


عيب يابي كارت صدا
در تاپیک آموزش سخت افزار در تالار سخت افزار و الکترونیک این مطلب را نوشتم در اینجا هم می نویسم تا بحث تکمیل شود:

- اگر پس از نصب يك كارت صداي جديد در بعضي برنامه ها دچار مشكل صدا شويد، بايد تنظيم هاي برنامه ها را از نو تعيين كنيد. لازم است بعضي برنامه ها را دوباره نصب نمود تا با كارت جديد كار كند.

- اگر در بعضي برنامه ها صدا وجود دارد ولي هماهنگ با اعمال روي صفحه نيست لازم است برنامه هاي ديگر را ببنديد تا برنامه در حال اجرا بتواند بر همه منابع دسترسي پيدا كند.

- گاهي اوقات صداي خش خش و يا وزوز از بلندگو پخش مي شود دليل آن مزاحمت كارت هاي جانبي ديگر مي باشد. در اين صورت لازم است جاي شكاف كارت صوتي را عوض كرد. اگر باز هم اشكال رفع نشد بايد كابل هاي برق نزديك به كارت صوتي را از آن دور كرد.

- اگر صدايي از بلندگوهاي رايانه به گوش نمي رسد اعمال زير را انجام دهيد:
* محل اتصال بلندگو به منبع تغذيه چك كنيد.
* پيچ تنظيم بلندي صدا را تنظيم نماييد.
* سيم اتصال بلندگو به كارت را چك كنيد.
* صدا را در برنامه هاي نصاب بررسي نماييد.
* برنامه راه انداز كارت صوتي را دوباره نصب كنيد.