تنظیمات مودم tp link مدل TD-W8151N

آموزش تعميرات کامپيوتر - مودم TP-LINK TD-W8151N يکي از پر فروش ترين مودم هاي بازار مي باشد که با دارا بودن تنها يک پورت شبکه که امکان اتصال يک سيستم از طريق کابل LAN را مهيا ميکند و با استفاده از يک عدد آنتن وايرلس قيمت بسيار پايين تري نسبت به مدل هاي دوآنتن و حتي چهارپورت دارد و از همين رو مورد اقبال کاربران قرار گرفته است.

قابل توجه مي باشد که تنظيمات مودم tp link در اکثر مدل ها کاملا مشابه يکديگر مي باشد و شما با استفاده از همين آموزش ميتوانيد مدل هاي ديگر مودم هاي TP-LINK نظير , TD-W8901N , TD-W8960N TD-W8968, TD-W8950N, TD-W8961N و حتي TD-W8980 يا TD-VG3631 را کانفيگ نماييد و از قابليت هاي آن استفاده نماييد.
براي شروع تنظيمات مودم tp link به مانند اکثر مودم هاي موجود در بازار آي پي ???.???.?.? را در آدرس بار مرورگر خود تايپ نماييد و اينتر کنيد، مشاهده ميکنيد که کادر نام کاربري و پسورد ظاهر ميشود، هر دو فيلد را با کلمه Log In تکميل نماييد و روي ok کليک کنيد.

کانفيگ مودم ADSL
ورود به صفحه تنظيمات مودم ADSL

صفحه تنظيمات مودم هاي TP-Link شبيه به شکل زير خواهد بود، براي شروع تنظيمات روي زبانه Quick Start و سپس روي کليد RUN WIZARD کليک نماييد.

در صفحه اول يک راهنمايي کلي از مراحل انجام کانفيگ را خواهيد ديد و قادر به تغيير گزينه اي نخواهيد بود پس روي کليد NEXT کليک کنيد.
صفحه بعدي نيز ساعت پيش فرض منطقه جغرافيايي شما را نشان ميدهد که نيازي به تغيير ندارد و کافيست روي NEXT کليک نماييد تا مراحل بعد را مشاهده نماييد.
در صفحه بعد نوع ارتباط خود را تايين مينماييد به اين ترتيب که ميخواهيد اتصال شما به اينترنت در مودم و به صورت اتوماتيک تعريف شود و يا ميخواهيد فقط روي يک سيستم به اينترنت متصل شويد و ميخواهيد اين اتصال به صورت دستي باشد.
براي اتصال به شکل اتوماتيک و روي دستگاه هاي متعدد نظير موبايل، تبلت، لب تاب و يا کامپيوتر گزينه سوم يعني PPPOE را انتخاب نماييد و با کليک روي NEXT به صفحه بعد برويد.
راهنماي تنظيمات TP-LINK
در اين صفحه اطلاعات کاربري خود و شرکت سرويس دهنده را وارد مينماييد. username و password را از شرکت سرويس دهنده خود بگيريد. همينطور مقادير vpi و vci براي شرکت هاي مختلف متفاوت است و بايد از شرکت سرويس دهنده سوال شود اما در اغلب موارد مقدار vpi=0 و مقدار vci=35 مي باشد. ( براي ديدن اطلاعات شرکت هاي مختلف اين پست را ببينيد )
صفحه بعد مربوط به اطلاعات اتصال بي سيم شما به مودم مي باشد، توجه داشته باشيد که اگر مودم شما قابليت wireless را نداشته باشد، در طي مراحل انجام تنظيمات اين صفحه را نخواهيد ديد.

بهتر است اسمي که به عنوان SSID انتخاب مينماييد خيلي طولاني نباشد و حتما از حروف لاتين در نام اتخابي خود استفاده نماييد. در سطر بعدي پروتوکل امنيتي وايرلس يا Authentication Type را روي WPA-PSK قرار دهيد Encryption را روي AES قرار دهيد.

در کادر مربوط به Pre-Shared Key ميتوانيد براي ارتباط وايرلس مودم رمز تعريف کنيد تا افرادي که در نزديکي شما هستند نتوانند از اينترنت شما استفاده نمايند. بهتر است رمز انتخابي شما به راحتي قابل حدس زدن نباشد، از حرف و عدد تشکيل شده باشد و عددي ? يا ?? رقمي باشد. اين رمز همان رمز Wifi خواهد بود که براي اتصال گوشي هاي مويابل يا تبلت به مودم نياز داريد.

بعد از تکميل مقادير اين صفحه روي NEXT کليک کنيد تا به صفحه بعد برويد.

 

کار تنظيمات مودم tp link يا همان کانفيگ مودم تقريبا به پايان رسيده است و با کليک روي NEXT در اين صفحه، به صفحه پاياني خواهيد رسيد.

کانفيگ مودم TP-LINK TD-W8151N به پايان رسيد و با کليک روي Close ميتوانيد پنجره تنظيمات را ببنديد.
حالا با انجام تنظيمات مودم tp link اگر اتصالات سخت افزاري در مودم شما به درستي انجام شده باشد و اشتراک شما در شرکت سرويس دهنده تان فعال باشد، چراغ مربوط به Internet روي مودم شما روشن خواهد شد و ميتوانيد از اتصال پر سرعت به اينترنت لذت ببريد.
منبع: اموزش کامپيوتر