کیفیت صفحه نمایش تبلت ها

اگر به دنبال صفحه نمايشي شارپ و درخشان مي‌گرديد، بايد دو ويژگي رزولوشن و پنل نمايشگر يک تبلت را مورد بررسي قرار دهيد. رکورد بيش ترين رزولوشن موجود بر روي يک تبلت، متعلق به نکسوس 10 است که توانسته ???? در ???? پيکسل را در صفحه نمايش ?? اينچي خود جاي بدهد. در مقام دوم نيز، آيپد رتيناي اپل با رزولوشني معادل ???? در ???? پيکسل، جاي خوش کرده است. نقش کليدي رزولوشن، در هرچه شارپ‌تر، شفاف‌تر و درخشان‌تر نمايش دادن تصاوير نهفته است. نکات زير مي تواند کمک به آموزش تعميرات تبلت بکند.

اگر براي شما، زاويه ديد زياد و شفافيت رنگ‌ها از اهميت ويژه برخوردار است، بايد تبلتي با يک پنل باکيفيت تهيه کنيد. پيشنهاد ما، انتخاب تبلتي با پنل IPS يا PLS است. در اين صورت، اطرافيان خود را نيز از نعمت تماشاي تصاوير خانوادگي با حداکثر کيفيت، محروم نکرده‌ايد. دقت کنيد که صفحه نمايش تبلت هرچه قدر هم که پيشرفته باشد، بدون برخورداري از يک پنل مناسب، چندان جلوه‌اي نخواهد داشت. اگر قصد داريد از تبلت خود در فضاي خارج از منزل نيز استفاده کنيد بايد به شدت روشنايي صفحه نمايش نيز دقت کنيد. اگر صفحه نمايش تبلت مورد نظر شما داراي شدت روشنايي پاييني باشد در محيط‌هاي بيروني قابل استفاده نخواهد بود. خوشبختانه اکثر تبلت‌هاي مطرح بازار داراي روشنايي مناسبي هستند اما در عوض بسياري از تبلت‌هاي چيني داراي روشنايي مناسبي نيستند و مشتري نيز در زمان خريد کيفيت صفحه نمايش را تنها در محيط بسته داخل فروشگاه آزمايش مي‌کند.

در نهايت به اين نکته توجه داشته باشيد که مهمترين بخش هر تبلت از نظر تجربه کاربري صفحه نمايش آن است اگر صفحه نمايش تبلت شما داراي رزولوشن پايين و در کل کيفيت تصوير نامناسبي باشد آنطور که بايد و شايد از کار با تبلت خود لذت نخواهيد برد. پس شايد بهتر باشد که در هنگام خريد کمي بيشتر هزينه کنيم و تبلت با صفحه نمايش بهتري را انتخاب کنيم. براي تبلت‌هاي 7 اينچي رزولوشن HD يا 1280 در 720 مناسب است و براي تبلت‌هاي 10 اينچي نيز بهتر به دنبال رزولوشن حداقل 1360 در 768 باشيم.