تبلت‌ها و تولید محتوا

گرچه با تبلت مي‌توان به سرعت و در همه جا اخبار را مرور کرد و ماده خام لازم براي کار وبلاگ‌نويسي يا روزنامه‌نگاري را فراهم کرد، اما هنگام آماده‌سازي مطلب نهايي، تبلت‌ها به اندازه پي‌سي يا لپ‌تاپ براي نوشتن مناسب نيستند. خود من در هنگام وبلاگ‌نويسي عادت دارم ?? برگه را در مرورگر باز کنم، به سرعت با استفاده از صفحه کليد تايپ کنم و با استفاده از برنامه‌هاي ويرايشگر عکس، عکس‌ها را ويرايش کنم. گرچه اپ‌هاي خوبي براي کار با وردپرس و ساير سيستم انتشار محتوا هم در محيط iOS و هم اندرويد توليد شده‌اند، اما من هيچ وقت هنگام کار با تبلت در اين مورد خاص، رفاهي را که پشت پي‌سي دارم، احساس نمي‌کنم.

البته مي‌شود با يک سري تجهيزات جانبي مثل کيبورد -که البته در مورد گلکسي تب فعلا در بازار ايران نيست- اين فرايند را هم بهتر کرد.

تبلت گجتي است که تا تجربه استفاده از آن را نداشته باشيد، پي به ضرورت داشتنش نمي‌بريد. البته اين مسئله به نوع خاص کاربري شما برمي‌گردد، اما من تقريبا مطمئن هستم که اگر شما يک وب‌گرد حرفه‌اي و کاربر مشتاق شبکه‌هاي اجتماعي هستيد و مي‌خواهيد همه جا و همه‌وقت به راحتي کارهاي آنلاينتان را انجام بدهيد، در صورت کار چند ساعته با يک تبلت، معتادش خواهيد شد. جذاب بودن فناوري لمسي در يک صفحه عريض، چيزي نيست که بتوان به راحتي از آن صرف‌نظر کرد.

گرچه در طي يکي دو سال آينده کتابخوان‌هاي رنگي مبتني بر فناوري e Ink هم وارد بازار خواهند شد. اما دست‌کم تا آن زمان، شخصا ترجيح مي‌دهم که کتاب‌ها و مجلات را با تبلت بخوانم و نه با کتابخواني که فعلا دارم.

به علاوه اگر شما يک وبلاگ‌نويس يا ژورناليست فعال هستيد، تبلت با تسريع فناوري وب‌گردي، مي‌تواند سرعت بيشتري به کارتان بدهد و حتي درجه خلاقيت‌تان را بيشتر کند.

نکته مهم ديگر اين است که نبايد تصور کنيد، تبلت، منحصرا گجتي براي استفاده در «خارج» خانه است، همان طور که گفتم من حتي در کنار پي‌سي هم از تبلت استفاده مي‌کنم.

البته اگر آدم ايده‌اليستي هستيد و دنبال يک تبلت آرماني با قدرت پردازش بيشتر، صفحه نمايش بهتر، سيستم عامل سازگارتر با تبلت يا شارژ باطري بيشتر هستيد، بايد مدتي صبر کنيد و منتظر ورود نسل دوم يا سوم تبلت‌ها باشيد. اما اگر از من مي‌شنويد و حرفم را قبول داريد، بايد بگويم که تجربه کردن فناوري روز، لذتي دارد که نمي‌توان به راحتي از آن صرف‌نظر کرد. مطمئن باشيد که سطح انتظارات شما هم يک سال بعد اصلا قابل قياس با انتظارات فعلي‌تان نخواهد بود. نکات بالا مي تواند کمک به آموزش تعميرات تبلت بکند.