راهنمای حذف برنامه های نصب شده از کامپیوتر

آموزش تعميرات کامپيوتر- بعضا نرم افزارها يا برنامه هايي را روي کامپيوتر خود نصب مي کنيد و بعد از نصب يا پس از مدتي متوجه مي شويد که نياز شما را برطرف نميکند و يا ديگر به آن نيازي نداريد، پس بهتر است آن برنامه را از سيستم خود حذف نماييد تا علاوه بر افزايش سرعت سيستم فضاي اشغال شده توسط آن را نيز آزاد نماييد. براي اين مواقع اکثر نرم افزارها گزينه هايي را براي حذف برنامه در منوي استارت در نظر مي گيرند که از طريق آن لينک ها مي توانيد برنامه را از نصب خارج کرده يا اصطلاحا unistall نماييد، اما از طرفي معمولا حذف از طريق لينک هاي برنامه موجب نصب کامل نرم افزار نمي گردد و از طرفي هم برخي نرم افزار ها در کل چنين قابليتي را ندارند، پس بايد به دنبال راهي ديگر براي حذف برنامه هاي نصب شده باشيم. در اين پست از آموزش کامپيوتر قصد داريم اين کار را از طريق کنترل پنل انجام دهيم.

براي حذف برنامه هاي نصب شده از طريق کنترل پنل، ابتدا وارد کنترل پنل شويد ( آموزش ورود به کنترل پنل ويندوز ) و سپس به دنبال Programs and Features بگرديد و روي آن کليک کنيد.
با کليک روي Programs and Features صفحه اي شامل ليستي از برنامه هاي نصب شده روي کامپيوتر شما نمايان ميگردد، در اين ليست به دنبال برنامه اي بگرديد که قصد حذف آن را داريد. روي برنامه مورد نظر راست کليک کرده و سپس unistall را کليک نماييد.

در صفحه بعد بسته به نرم افزاري که قصد حذف آن را داريد، با صفحه اي شبيه شکل بعد مواجه ميشويد، ممکن است نرم افزار انتخابي شما گزينه هاي بيشتري را داشته باشد ولي در نهايت با گذشتن از دو يا سه مرحله ميتوانيد کليد Unistall را پيدا کنيد.

توجه : در تصوير بالا در ستون publisher نام شرکت هاي سازنده نرم افزارها ديده ميشود، در صورتي که ميخواهيد نرم افزاري را حذف نماييد که نمي دانيد چيست، بهتر است با برنامه هايي که سازنده آنها Microsoft Corporation مي باشد کاري نداشته باشيد، چرا که ممکن است حذف برنامه هاي ضروري ويندوز، عملکرد آن را دچار اختلال نمايد.
پس از کليک بر روي unistall معمولا پس از انجام مراحل حذف برنامه از روي کامپيوتر، صفحه شامل کليد Finish و يا Done را خواهيد ديد که با کليک بر روي آن مراحل حذف تمام شده و برنامه مورد نظر از ليست برنامه هاي شما در کنترل پنل حذف ميگردد.
منبع: اموزش کامپيوتر