آموزش رایگان نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

همانطور که در تصوير هم مشخصه بسته به تعداد کانالهاي ورودي سيستم کانکتورهاي BNC مشاهده مي کنيد.به همين تعداد معمولا ورودي صوتي براي اتصال ميکروفون وجود دارد تا دستگاه قادر به ضبط صدا نيز باشد. اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.

علاوه بر اين پورتها معمولا چند پورت خروجي هم ديده مي شود:
RGB PORT:مخصوص اتصال مانيتور از طريق کابل VGA
A-V PORT:براي اتصال بوسيله کابل AV
HDMI PORT:که در دستگاه هاي جديد تر ديده مي شود و تصوير را بر روي کابلهاي HDMI منتقل مي کند.
USB PORT:براي اتصال موس يا کيبرد و همچنين DVD/RW جهت رايت کردن اطلاعات بر روي ديسک.
ALARM OUTPUT:براي اتصال آژير (اختياري است)
LAN PORT:براي اتصال دستگاه به شبکه داخلي و يا روتر(مسير ياب)به جهت اتصال به اينتر نت البته نوع و تعداد کانکتورها در دستگاه هاي مختلف متفاوت است.تمامي دستگاه هاي جديد از هارد ديسک هاي SATA پشتيباني مي کنند و شما مي توانيد حداقل يکي از اين هارد ديسک ها را بر روي دستگاه نصب کنيد تا تصاوير ضبط شده بر روي آن ذخيره شود.


قالبا دستگاه هاي DVR جديد داراي سيستم عامل لينوکس هستند و جالب اينکه تمامي اين سيستم عامل بر روي فلش داخلي دستگاه نصب شده است و به سرعت بار گذاري مي شود.
با روشن کردن دستگاه در عرض چند ثانيه تصاوير دوربين ها به نمايش در مي آيند.حال شما مي توانيد به تنظيمات دستگاه بپردازيد.کنترل دستگاه براحتي از طريق موس ممکن است.حال طبق وعده جلسه پيش به سراغ تنظيمات شبکه مي رويم.
نماي گرافيکي تنظيمات در دستگاه هاي مختلف متفاوت است،اما اصول تنظيمات تقريبا ثابت است.بعد از ورود به بخش تنظيمات شبکه با تنظيمات زير مواجه خواهيد شد:
نام دستگاه:نامي است که دستگاه با آن ديده ميشود.
DHCP MOD:با فعال کردن اين گزينه شما نيازي به ساير تنظيمات TCP/IP نخواهيد داشت و در صورت وجود يک DHCP SERVER در شبکه دستگاه شما تنظيمات خود را از آن دريافت خواهد کرد.اما دقت کنيد در صورت عدم وجود چنين سروري در شبکه اتخاب اين گزينه بي معني است.
IP:اگر گزينه DHCP را فعال نکنيد بايستي به دستگاه خود يک آدرس IP نسبت دهيد.دقت کنيد اين IP بايد از رنج و کلاس IP شبکه شما باشد تا دستگاه بتواند با شبکه شما تبادل اطلاعات نمايد.مثلا اگر کامپيوتري که DVR خود وصل کرده ايد IPآدرس 192.168.0.1 را داردشما ميتوانيد به DVR خود IP آدرس 192.168.0.2 را نسبت دهيد. به شرطي که دستگاه ديگري از اين IP استفاده نکرده باشد.
SUBNET MASK: که بايد بر اساس ماسک شبکه شما انتخاب شود.
DEFAULT GATEWAY:در اين قسمت بايد IP دستگاهي را که شبکه شما را به اينتر نت متصل مي کند ،وارد نمايد.اين آدرس ممکن است آدرس مودم ADSL شما و يا سرور اتصال به اينتر نت شما باشد.
DNS: در اينجا بايستي آدرس DNS شبکه خود را وارد نماييدکه ممکن است همان آدرس مودم ADSL شما باشد.
خوب...حالا تنظيمات پايه و ابتدايي شبکه دستگاه DVR خود را انجام داده ايد.البته تنظيمات پيشرفته تري نيز وجود دارد که آنها رادر مبحث انتقال تصاوير مطرح خواهم کرد.
اکنون دستگاه DVR شما قادر به تبادل اطلاعات با يک يا چند کامپيوتر در شبکه شماست. اما سئوالي که مطرح مي شود اين است که چگونه تصاوير DVR را مي توانيم بر روي کامپيوتر خود نيز مشاهده کنيم؟براي اين منظور بايستي از يک نرم افزار CMS که به همراه دستگاه DVR شما ارائه مي شود استفاده نماييد.