آشنایی با شبکه 5G در موبایل

آموزش تعميرات موبايل - شبکه 4G گسترش بسيار زيادي پيدا کرده است و اين تکنولوژي از سال 2009 شروع به کار کرده است. امروزه صحبت از تکنولوژي جديدتري براي شبکه هاي موبايل است که با نام 5G معرفي شده است. در ادامه درباره شبکه هاي 5G بيشتر توضيح خواهيم داد.

اصطلاح 5G به نسل بعدي شبکه تلفن همراه دلالت ميکند. از زماني که شبکه 4G گستره زيادي از نواحي را پوشش ميداد، شاهد پيدايش شبکه‌ هاي LTE ، LTE پيشرفته و XLTE اپراتور Verizon بوده‌ايم که پهناي باند وسيعي را دارا هستند.

هسته شکل‌ گيري تمام اين پيشرفت‌ ها يکي بوده و زير چتر حمايت 4G ساخته‌شده است. 5G به‌ عنوان جانشين واقعي 4G شناخته‌ شده و در مجموعه‌اي به‌ مراتب متفاوت‌تر از شبکه‌هاي امروزي عرضه خواهد شد.

دانستن تفاوت‌ هاي بين اين شبکه‌ ها ضروري است، چرا که عملکرد گوشي شما بسيار به کانکشني که انتخاب کرده‌ايد، بستگي دارد و اهميت آن فراتر از علامتي است که به‌ عنوان نماد برقراري اتصال در بالاي سمت راست صفحه‌ نمايش گوشي شما ظاهر ميشود.

مهاجرت از 3G به 4G باعث ايجاد يک جهش بزرگ در راستاي بهبود سرعت دانلود شد. در صورتي‌ که قبل از آن استفاده از خدمات آنلاين سرويس‌ هايي مثل Netflix با 3G تقريبا غيرممکن بود. اين ‌يکي از مواردي است که لزوم مهاجرت به 4G را براي کاربران مطرح ميکند.
منبع: سرزمين دانلود