چگونگی بوت کردن تلفن یا تبلت اندرویدی در حالت safe mode برای عیب‌یابی

اندروید یک سیستم عامل موبایل نسبتا پایدار است؛ اما گاهی‌اوقات ممکن است برای آن مشکلاتی به وجود بیاید. Safe mode یک ابزار عالی است که می‌تواند برای عیب‌یابی برخی مشکلات استفاده شود. در حالت Safe mode می‌توان نرم‌افزاری که باعث ایجاد مشکل در روند سیستم می‌شود را حذف کرد؛ در این حالت تنها نرم‌افزارهای اولیه گوشی در دسترس هستند و نرم‌افزارهای نصب شده توسط شخص غیرفعال هستند و نیز وجت‌های اضافه شده اجرا نمی‌شوند. بنابراین در این حالت می‌توان سیستم‌های اندرویدی را عیب‌یابی کرد یعنی اگر مشکلی بابت هنگ کردن، کارایی و عمر باطری نبود پس مشکل از نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی می‌باشد. آموزش تعمیر تبلت
تمام گوشی‌ها یک روش یکسانی را برای وارد شدن به Safe mode ندارند، بنابراین در ادامه روش‌های مختلف بیان شده است .

روش اول:
1- دکمه power را بر روی دستگاه نگه دارید.
2- به مدت طولانی فشار دهید تا گزینه Power off ظاهر شود.
3- کادری باز می‌شود و از شما سؤال می‌کند که آیا می‌خواهید که ریبوت در حالت reboot انجام دهید؟ بر روی OK ضربه می‌زنید (اگر چنین کادری باز نشد به روش دوم که در ادامه گفته می‌شود مراجعه کنید).
4- هنگامی‌که گوشی شما ریبوت شد، شما باید حالت Safe Mode را در سمت چپ پایین صفحه نمایش ببینید.

روش دوم (برخی سیستم‌های قدیمی اندروید و برخی سیستم‌های دیگر):
1- گوشی یا تبلت را خاموش کنید.
2- هنگامی‌که گوشی خاموش است، آن را با فشار دادن دکمه power روشن کنید.
3- هنگامی‌که تلفن در حال بوت شدن است، هر دو دکمه زیاد و کم کردن صدا را نگه دارید.
4- هنگامیکه بوت کردن سیستم تمام شد، حالت Safe Mode را در سمت چپ پایین صفحه نمایش می‌بینید.

اگر روش دوم کار نکرد سعی کنید با نگه داشتن دکمه menu به جای volume بوت را انجام دهید. در safe mode در حالتی که شما نمی‌توانید از برنامه‌هایی که بر روی سیستم خودمان نصب کردیم استفاده کنیم می‌توان آنها را حذف کرد. اگر نیاز دارید که از اطلاعات backup بگیرید یا ریست کارخانه کنید در حالت Safe Mode می‌توانید این کار را انجام دهید. برای خارج شدن از Safe Mode گوشی را ریستارت کنید.
منبع: پیشتاز الکترونیک