چهار ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از پرینتر

آموزش تعميرات پرينتر - پرينتر يا چاپگر، يکي از قطعات جانبي کامپيوتر است که امروزه اهميت خاصي پيدا کرده است و وجودش براي هر کاربر به يک التزام تبديل شده است. در بازار نيز پرينترهاي مختلفي با مدل‌ها و قابليت‌هاي مختلف وجود دارد. اما در صورتي که پرينتر با هر نوع و خاصيتي داريد بايستي نحوه استفاده بهينه از آن را نيز بدانيد. هم‌اکنون قصد داريم تا چهار ترفند کاربردي و آسان پيرامون چاپ بهينه با پرينتر را براي شما مطرح کنيم:


پرينت متناوب چندين فايل مختلف:
شايد دوست داشته باشيد فايل‌هاي خود را يکي پس از ديگري پرينت کنيد. بدين منظور تمامي فايل‌هاي مورد نظر را اگر در يک پوشه قرار دارند با راست کليک در فضاي خالي و انتخاب Select All و يا استفاده از کليدهاي ترکيبي Ctrl+A انتخاب کنيد. همچنين اگر فايل‌ها در مکان‌هاي مختلفي هستند به صورت تک‌تک با نگاه داشتن کليد Ctrl و کليک روي آن‌ها فايل‌ها به حالت انتخاب دربياوريد. روي يکي از فايل‌ها راست کليک کرده و Print را انتخاب کنيد. هر فايل در برنامه مرتبط با خودش باز شده و چاپ مي‌شود.

پرينت يک صفحه وب بدون عکس‌ها و تصاوير پس‌زمينه:
اگر گزينه Print Preview را از منوي File در مرورگر IE انتخاب کرديد و در آن خبري از عکس و رنگ‌هاي پس‌زمينه نبود مشکلي نيست. اما اگر قرار است دقيقا همان صفحه اينترنتي پرينت شود، بر روي منوي Tools و سپس Internet Options کليک کنيد. سپس بخش Advanced را انتخاب کرده و قسمت Printing را پيدا کنيد. حال کافيست تا تيک گزينهPrint background colors and images را برداريد تا صفحه مربوطه بدون عکس‌ها و تصاوير پس‌زمينه پرينت شود.

افزايش سرعت پرينت:
معمولا سيستم مدت کوتاهي پرينت‌هاي شما را نگه مي‌دارد و سپس براي چاپ به پرينتر مي‌فرستد. در بسياري از چاپگرها با انتخاب گزينه Properties و رفتن به بخش Advanced مرتبط با پرينترتان مي‌توانيد به بخش مربوط به Printer Spooler دسترسي پيدا کنيد. اکنون گزينه Print directly to the printer را انتخاب کنيد. البته مدت زماني طول مي‌کشد تا پرينتر تمام اطلاعات را دريافت کند اما اين گزينه براي موقعيت‌هايي که پرينتر دچار اختلال شده و شما نياز داريد تا قبل از راه‌اندازي مجدد سيستم چاپ‌هايتان را تحويل بگيريد بسيار مفيد است.

جلوگيري از قاطي شدن صفحات چاپ شده:
با انتخاب گزينه Properties مربوط به پرينترتان، در قسمت Advanced بر روي گزينه Separator Page کليک کنيد. بعد از فشار دادن دکمه Browse، پوشه systemrootsystem32 را پيدا کرده و يکي از گزينه‌هاي ويندوز براي چاپ صفحه جداکننده مثل pcl.sep را انتخاب کنيد. اين کار باعث مي‌شود که بعد از اتمام چاپ هر فايل، يک صفحه جداکننده قرار گيرد و سپس چاپ فايل بعدي آغاز شود.
منبع: سرزمين دانلود