تست اتصال به اینترنت در کامپیوتر

آموزش تعميرات کامپيوتر - گاه پيش مي آيد که اينترنت روي سيستم قطع باشد ولي وقتي به مودم نگاه ميکنيم تمام چراغ ها به شکل معمول روشن هستند و متوجه خطايي نميشويم و حتي وقتي با پشتيباني شرکت ارائه دهنده سرويس اينترنت تماس ميگيريم اعلام ميکنند که سرويس شما آنلاين است، حال براي رفع ايراد چه بايد کرد؟

از آن جايي که به ما گفته اند مودم آنلاين است و سرويس اينترنت شبکه مشکلي ندارد بايد ببينيم اتصال سيستم کامپيوتر با مودم برقرار هست يا خير؟ ( آموزش چک کردن اتصال مودم و کامپيوتر ) و پس از آن که از درست بودن اتصال مودم و کامپيوتر مطمئن شديم بايد ببينيم ارتباط اينترنت روي سيستم ما چه وضعيتي دارد؟


باز کردن cmd در ويندوز
در run تايپ کنيد cmd تا پنجره مشکي cmd باز شود
براي تست اتصال به اينترنت در کامپيوتر بهترين راه استفاده از دستور ping است، قبلا در پست باز کردن پنجره Command Prompt ياد گرفتيم که چگونه اين صفحه را باز کنيم، پس cmd را باز کنيد و دستور ping اينترنت را در آن تايپ کنيد.

در آموزش هاي مختلف اي پي هاي مختلفي را براي تست ارتباط اينترنت عنوان ميکنند از جمله آي پي هاي ???.?.?.? يا ?.?.?.? و يا ?.?.?.? که ping شدن هر کدام از اين آي پي ها نشان ميدهد ازتباط سيستم شما با اينترنت برقرار است.

در صفحه Command Prompt دستور ping را تايپ کنيد

اما نيازي نيست کار خود را سخت کنيم و دنبال آي پي مناسب بگرديم، شما در مرورگر خود مثلا آدرس www.google.com را وارد ميکنيد و اين سايت برايتان باز نميشود، پس صفحه CMD را باز کنيد و دستور ping www.google.com را در آن تايپ کنيد

اگر مانند تصوير بالا پس از تايپ کردن دستور ping پيغام Reply را دريافت کرديد ( و در آن پيغام مقدار time و TTL مشخص شده بود ) يعني اتصال کامپيوتر با اينترنت برقرار است، ( اين قطعي ترين روش تست اتصال به اينترنت است ) پس اگر نميتوانيد سايتي را باز کنيد يعني اشکالي در سيستم خود شما وجود دارد.
منبع: اموزش کامپيوتر