جستجو بر اساس عکس در گوگل

آموزش تعميرات کامپيوتر - در اين پست به معرفي يکي از امکانات جالب و کاربردي جستجوگر محبوب گوگل ميپردازيم که به شما امکان جستجو بر مبناي عکس يا تصوير را ميدهد، از اين امکان گوگل ميتوانيد براي پيدا کردن تصاوير مشابه به تصويري که در کامپيوتر خود داريد و يا براي اين که بتوانيد صاحب اصلي عکسي را بشناسيد استفاده کنيد البته به شرط آن که صاحب عکس مورد نظر شما شخص معروف يا نسبتا مشهوري باشد، در ادامه مطلب به معرفي اين امکان کاربردي گوگل ميپردازيم.
طبق معمول براي جستجو بايد سايت گوگل را باز کنيد و از آنجايي که قرار است براي جستجو از عکس استفاده کنيد در زير کادر جستجو روي لينک image يا اگر از گوگل فارسي استفاده ميکنيد روي تصاوير کليک کنيد.

مطابق شکل زير آيکون دوربين را کنار کادر تايپ خواهيد ديد، روي آن کليک کنيد.
در کادري که باز شده است ميتوانيد آدرس اينترنتي تصوير مورد نظرتان را وارد کنيد تا گوگل بر اساس آدرس تصوير جستجو را آغاز کند
اگر تصوير مورد نظرتان را در حافظه کامپيوتر يا موبايل خود داريد مطابق شکل زير آپلود تصوير را کليک کرده و با جستجو در حافظه کامپيوتر تصوير مورد نظرتان را انتخاب کنيد.

کمي منتظر بمانيد تا عمليات آپلود تصوير و جستجو پايان يابد
گوگل عزيز تصاوير مشابه تصوير شما را جستجو کرده و نزديک ترين حدس در مورد هويت تصوير و همينطور لينک صفحات شامل آن تصوير را تقديم حضورتان ميکند
منبع: اموزش کامپيوتر