ECU مغز خودروهاي انژكتوري
ECU مخفف Electronic Control Unit و يا واحد كنترل الكترونيك مي باشد و نقش هدايت و كنترل يك خودروي انژكتوري را بر عهده دارد. همانطور كه ميدانيد خودروهاي انژكتوري به دليل عملكرد بهتر و توانايي پاس كردن استانداردهاي آلودگي بطور كامل در تمام دنيا (البته برخي كشورها نظير ايران) جايگزين خودروهاي كاربراتوري شده اند و مغز اين سيستم ECU ميباشد. آموزش تعميرات ايسيو
ECU با توجه به سنسورهايي كه به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل كرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها كه عبارتند از: انژكتور، جرقه زنها، و... اعمال مي كند.
سنسورهاي كيت هاي انژكتوري مختلف هستندكه هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي تواند شرايط موتور را درك كند. لازم به ذكر است كه سنسورهاي مهم خودروهاي انژكتوري عبارتند از: سنسور دور يا PRM، سنسور فشار داخل مانيفولد MAP (يا در نوع هاي ديگ
ر فلومتر )، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا يا ATS، سنسور اكسيژن يا لامبدا، سنسور ضربه و...