ورود به حالت safe mode در ویندوز xp و ۷

آموزش تعميرات کامپيوتر- حالت امن ويندوز يا اصطلاحا Safe Mod حالتي است که در اون هيچ برنامه و هيچ فايلي به صورت اتوماتيک اجرا نميشود، پس اگر در ويندوز به مشکلي برخورده ايم که ناشي از اجراي ناقص نرم افزار ها و يا حتي ناشي از ويروسي شدن سيستم باشد در حالت safe mode آن مشکل را نخواهيم داشت چرا که هيچ برنامه اي چه مخرب و چه غير مخرب در حالت امن اجرا نخواهد شد.
بحث در مورد ماهيت حالت امن ويندوز و لزوم شناخت آن را به پستي ديگر موکول ميکنيم و در اين پست روش ورود به حالت امن يا همان safe mode را ميبينيم. مراحل ورود به حالت امن در ويندوز هاي مختلف متفاوت است که در ادامه ورود به حالت امن ويندوز در ويندوز xp ، ويندوز vista و ويندوز seven را ميبينيد.

ورود به حالت safe mode در ويندوز xp و ويندوز seven :
مراحل کار در ويندوز ايکس پي و ويندوز سون يکسان است به اين ترتيب که کامپيوتر خود را ريست ميکنيد و بعد از ريست شدنف قبل از اين که لوگوي ويندوز نمايان شود کليد F8 را روي ويندوز فشار ميدهيد ( ميتوانيد بلافاصله بعد از ريست کردن شروع به فشار دادن F8 کنيد تا زمان مناسب را از دست ندهيد ) تا منوي Boot ويندوز ظاهر شود، به صورت کاملا نشخص سه گزينه مربوط به safe mode را خواهيد ديد:

حالا با کليد هاي جهت نما روي کيبورد ( در اينجا موس کار نميکند )، و با حرکت به بالا و پايين ميتوانيد روي گزينه مورد نظرتان رفته و بازدن کليد Enter آن را انتخاب کنيد.

اين که چه هدفي از ورود به حالت امن ويندوز داريد تايين کننده اين است که کدام گزينه را انتخاب کنيد؛ اگر ميخواهيد اشکالات نرم افزاري را برطرف کنيد يا از شر ويروسي راحت شويد گزينه Safe Mode انتخاب مناسب شما خواهد بود، اگر ميخواهيد اشکالاتي را در قسمت هاي مختلف ويندوز نظير رجيستري را ببينيد Safe Mode With Command Prompt را انتخاب کنيد و اگر ميخواهيد اشکالات مربوط به اينترنت را برطرف کنيد و يا در زمان کار با حالت امن ويندوز نياز به اينترنت داريد بايد Safe Mode With Networking را انتخاب کنيد.

بعد از اين که روي گزينه مورد نظرتان Enter زديد سيستم شروع به چک کردن فايل هاي موجود در پوشه ويندوز ميکند و بعد از آن شما با پنجره اي به شکل زير روبه رو ميشويد
در اين پنجره بايد روي OK کليک کنيد و بعد از آن هم با استفاده از اکانت administrator وارد ويندوز ميشويد.

پس از اين که کارتان در حالت امن ويندوز يا همان Safe Mode تمام شد کافيست يک بار سيستم را RESTART کنيد تا بتوانيد ويندوز را در حالت نرمال و با همان شکل هميشگي داشه باشيد.

منبع: اموزش کامپيوتر