نکاتی کلی در خرید چاپگرهای لیزری تک رنگ

آموزش تعميرات پرينتر-اگر شما تعداد زيادي صفحات متني را چاپ مي‌کنيد، نياز به خريد يک چاپگر تک رنگ ارزان قيمت براي کار خود داريد. اين چاپگر مي‌توانند تصاوير و متن‌هاي سياه و سفيد را با بهترين کيفيت ممکن به چاپ برساند.
تعدادي از چاپگرهاي ليزري تک رنگ، قيمتي کمتر از 200 دلار دارند و انتخاب مناسبي براي مصارف خانگي به شمار مي‌روند.
تعدادي از چاپگرهاي ليزري تک رنگ، به همراه پورت اترنت (شبکه) ارائه مي‌شود که امکان اتصال به شبکه را به اين چاپگرها مي‌دهد و اين ويژگي امکان استفاده از يک چاپگر در محيط اداري را فراهم مي‌کند. ولي اگر مي‌خواهيد از يک کامپيوتر براي اتصال به اين نوع چاپگرها استفاده کنيد، بهتر است هزينه اضافي براي يک کارت شبکه پرداخت نکنيد.
کاربران عمومي مي‌توانند در صورتي که تعداد زيادي صفحات متني را به چاپ مي‌رسانند، به جاي خريد يک چاپگر جوهرافشان، يک چاپگر ليزري تک رنگ در قيمت زير 200 دلار خريداري نمايند تا مصارف آن‌ها را برطرف کند.
در مقايسه يک چاپگر ليزري با يک چاپگر جوهرافشان هم قيمت، چاپگر ليزري تک رنگ از لحاظ سرعت چاپ، کيفيت چاپ و قيمتي که در هر صفحه براي چاپ (چاپ متن) براي شما به دست مي‌آيد، در سطح مناسب‌تري نسبت به چاپگر جوهرافشان قرار دارد.
اگر به چاپ تصاوير رنگي نياز داريد، خريد يک چاپگر جوهرافشان براي شما ضروري است. ولي اگر به چاپ تصاوير رنگي نياز نداريد و يا هر از گاهي اقدام به چاپ عکس رنگي مي‌کنيد، خريد يک چاپگر رنگي کاري اشتباه است. زيرا شما مجبور به استفاده از رنگ‌هاي چاپگر در طولاني مدت هستيد. چون در غيراين صورت، چاپگر به مرور زمان دچار مشکلاتي در چاپ رنگ‌ها مي‌شود و منافذ هد به علت خشک شدن ذرات جوهر، باعث جلوگيري از خروج رنگ‌ها مي‌گرد