مهمترین مزایای داشتن یک LCD

تصويري شفاف تر ، با ميزان ناهمگويي خيلي کمتر و گرافيک بسيار بالا. براي چشمها خيلي بهتر است زيرا مانيتورهاي LCD بر عکس CRT ها اشعه زيادي توليد نمي کنند. نداشتن لرزش تصوير که دليل اصلي سردرد کاربران کامپيوتر است. از نظر اندازه ، مانيتورهاي LCD نسبت به CRT ها کوچکتر و فضاي کمتري را اشغال مي کنند. از نظر قيمت ، با وجود اينکه LCD ها گرانتر هستند اما برق کمتري را نسبت به CRT ها مصرف مي کنند که اين مسأله در دراز مدت باعث صرفه جويي هزينه برق مي شود. خصوصاً اگر مانيتور شما معمولاً روشن است همچنين مصرف کمتر انرژي به نفع محيط زيست است. روي صفحه LCD ها با ماده اي مات پوشيده شده است که نور کمتري را نسبت به CRT ها منعکس مي کند. يعني شما بازتاب کمتري خواهيد داشت و مي توانيد تصوير را بهتر ببينيد ، خصوصاً وقتي بازتاب نور خورشيد روي ديوار پشت مانيتور و يا حتي خود مانيتور مي افتد. در سال ???? (در استراليا) بازار فروش مانيتور هاي LCD ?/?? درصد و صفحه نمايش هاي CRT ?/?? درصد بود. انتظار مي رود که اين دو رقم تا پايان سال ???? فاصله بيشتري از هم پيدا کند. همانطوري که مي بينيد داشتن يک مانيتور LCD مزاياي بهتري دارد و با توجه به پيشرفت سريع علم ، قيمت و تکنولوژي LCD ها در حد متوسط است. پس هم اکنون بهترين زماني است که به جاي جعبه توليد اشعه که بعنوان مانيتور داريد يک LCD جديد به خانه بياوريد. نکاتي که به هنگام خريد يک صفحه نمايش LCD بايد در نظر داشت.

بهنگام خريد يک صفحه نمايش LCD بايد نکات زير را مد نظر داشته باشيد:
?) نيازتان را مشخص کنيد که به راحتي بدانيد به دنبال چه هستيد.
?) تحقيق کنيد. چندين مقاله و راهنماي خريد مثل اين نمونه بخوانيد.
?) بدانيد که چه چيزي مي خريد. به يک فروشگاه برويد و LCD هاي آنجا را ببينيد. خصوصيات هر يک را چک کرده و آن ها را با هم مقايسه کنيد. اجازه ندهيد فروشندگان به شما کمک کنند زيرا فعلاً شما قصد خريد نداريد و براي نگاه کردن آمده ايد. مگر اينکه بدانيد آن ها درباره گفته هايشان مدرکي دارند.
?) قيمت ها را در فروشگاه ها و روي سايت اينترنتي با هم مقايسه کنيد ، مطمئن شويد که عامل گارانتي را هم جز قيمت محاسبه کرده ايد زيرا اين نکته خود به اندازه خصوصيات صفحه LCD مهم است.
?) وقتي با در نظر گرفتن موارد بالا به تعداد انگشت شماري مانيتور که مطابق نيازتان است رسيديد ، نوبت به خواندن بروشورهايي در مورد همان انتخابهاست.
به اين ترتيب مي توانيد ايده کلي نسبت به مانيتوري که قصد خريد آن را داريد ، داشته باشيد.
?) وقتي به اندازه کافي مطمئن شديد ، به فروشگاه برويد و خريد خود را انجام دهيد. با وجود اينکه قيمتهاي آن لاين (روي سايت اينترنتي کالايي که قصد خريد داريد) بسيار مناسب است ، اما دقت کنيد که اگر مشکلي براي مانيتور شما پيش بيايد ، برگرداندن آن به يک فروشنده آن لاين بسيار سخت است. خريد از يک فروشگاه نزديک محل خودتان در برگرداندن مانيتور مسأله دار ، باعث کم شدن دردسر و صرفه جويي در هزينه پست و ارسال مانيتور به محل ديگر است.
 اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات مانيتور ارائه مي دهد.