معرفی چهار پرینتر برای مصارف خانگی

پرینتر ها در اوایل بیشتر یک وسیله اداری محسوب میشدند ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی پای پرینتر ها به خانه ها هم کشیده شد و هر کسی میتواند در خانه ی خود یک پرینتر کوچک و قدرتمند داشته باشد. آموزش تعمیرات پرینتر

امروزه یکی از وسایل یک گرافیست یا عکاس میتواند یک پرینتر حرفه ای باشد ، البته امروزه حتی افراد عادی هم به داشتن یک پرینتر خوب در خانه خود راضی هستند و دوست دارند عکس های مسافرت و تفریحی خود را چاپ کنند.
در کل 5 نوع پرینتر وجود دارد که هر کدام با یک دیگر تفاوت های عمده ای دارند. جوهر افشان ، سوزنی ، لیزری ، سطری و صفحه ای که پر فروش ترین آنها جوهر افشان و لیزری هستند.


همانطور که میدانید اولین چاپگر جوهر افشان در سال 1980 ساخته شد و به خاطر محبوبیت و قیمت مناسب آن تا اکنون این مدل در دست ساخت هست و هر روز مدل های جدید و پیشرفته تر را از این مدل شاهد هستیم. این چاپگر ها معمولا در 2 نوع سیاه سفید و رنگی در بازار موجود هستند که در پایین بیشتر توضیح میدهیم.


در این مقاله میخواهیم به معرفی 4 پرینتر که هر کدام مال کمپانی های جدا از همی هستند و به درد خانه ها و افراد عادی میخورند معرفی کنیم. در این مقاله سعی شده هست که بیشتر پرینتر های را که حجم کمتر و زیبایی بیشتری را دارند را معرفی کنیم.

 

HP Officejet J4580
اچ پی آفیس جت 4580 یکی از زیباترین پرینتر های موجود در بازار هست که با ظاهر زیبا میتواند برای شما کار های پیچیده و دقیقی را چاپ کند.


این چاپگر از نوع جوهر افشان رنگی است که حداکثر چاپ آن روی صفحه A4 میباشد و به جزء قابلیت چاپ ، اسکن ، فکس و کپی هم در خود دارد. سرعت چاپ این دستگاه روی A4 در دقیقه 22 عدد میباشد و با رنگ کامل میتواند حدود 3000 صفحه را برای شما چاپ کند.


دیگر امکانات این پرینتر LCD کوچک آن و قابلیت plug and play دستگاه هست که دیگر امروزه تمامی پرینتر ها این امکانات را دارند.


این پرینتر فقط دارای 2 کارتریج میباشد که یکی رنگی و دیگری سیاه میباشد که شما میتوانید فقط با یک کارتریج هم صفحات را چاپ کنید.


نقد کلی این دستگاه:
یکی از ویژگی های خوب این دستگاه سرعت چاپ هست که میتواند 28 صفحه سیاه سفید و 22 صفحه رنگی را در عرض یک دقیقه چاپ کند. البته این سرعت ، سرعت چاپ نوشته و متن ها هست و اگر شما بخواهید یک عکس کاملاً رنگی را با تمام کیفیت چاپ کنید چیزی حدود 26 ثانیه به طول می انجامد.

سینی کاغذ این پرینتر قابلیت نگه داری تا 100 برگه را دارد و نوع برگه های که در این پرینتر پشتیبانی میشود Paper (inkjet, photo, plain), envelopes, labels, cards, transparencies, iron-on transfers, HP premium media میباشند.
همانطور که در بالا گفتیم حداکثر اندازه کاغذی که این پرینتر میتواند پشتیبانی کند A4 میباشد ولی کوچکتر بودن کاغذ مانعی ندارد و شما میتوانید کاغذ های A5 ، C6 ، B5 و DL را هم استفاده کنید.
اسکنر این چاپگر چند کاره و از نوع Flatbed, ADF میباشد و حداکثر دقت اسکن آن تا 1200dpi میباشد. حداکثر اندازه کاغذ مورد اسکن باید حدود یک کاغذ A4 و اندازه 216 x 356 باشد.
دستگاه کپی این دستگاه میتواند 28 صفحه را در یک دقیقه کپی کند و حداکثر دقت کپی آن 4800X1200dpi میباشد و میتوان کپی را روی حالت سیاه سفید و رنگی گذاشت.
دستگاه فکس این دستگاه هم یکی از ویژگی های خوب آن میباشد که میتواند تا 100 برگه A4 را در خود ذخیره کند البته بستگی به پیچیدگی صفحات هم دارد که هرچه شلوغ تر و پیچیده تر باشد حجم بیشتری میگیرد. فکس این دستگاه میتواند در 1 دقیقه حدود 180 صفحه را ارسال کند.