چاپگرهاي قابل حمل

مطلب پيش رو مي تواند کمک به آموزش تعمير پرينتر ارائه دهد. اگر شما از افرادي هستيد كه دائماً در حال مسافرت هستيد، حتماً به چاپگرهاي قابل حمل نياز پيدامي‌كنيد. چاپگرهاي قابل حمل امروزه يكي از پرطرفدارترين چاپگرها در كشورهاي اروپايي و امريكايي هستند. اين چاپگرها اندازه بسيار كوچك در حد يك كيف دستي مردانه دارند كه به راحتي مي‌توان آن را به جاهاي مختلف حمل كرد. از ويژگي‌هاي جالب اين چاپگر، وزن كم آن است كه در حدود 5 پوند وزن دارد و به راحتي با باتري كار مي‌كند. معمولاً اين چاپگرها از تكنولوژي‌ چاپگرهاي جوهرافشان و يا روش تانرهاي حرارتي (ريبون) استفاده مي‌كند. استفاده از ريبون بر اثر فشار و گرمايي كه به آن واردمي‌شود، باعث انتقال رنگ به كاغذ و در نتيجه ايجاد تصوير مي‌گردد. اما مشكلاتي هم در استفاده از چاپگرهاي قابل حمل وجود دارد كه در اين ميان مي‌توان به كيفيت پايين‌تر از چاپگرهاي جوهر افشان محصول در بازار، سرعت چاپ پايين، افزايش قيمت چاپ در هر صفحه (عموماً چاپ متن و تصاوير رنگي در هر صفحه براي دستگاه‌هاي قابل حمل بالاتر خواهد بود براي اين‌كه تانك‌هاي اين چاپگرها نسبت به چاپگرهاي جوهرافشان كوچك‌تر بوده و نمي‌توانند تعداد زيادي صفحه را به چاپ برساند)، و عدم وجود منابع تأمين صفحه برخلاف چاپگرهاي ديگر اشاره كرد كه در مورد اين اشكال اخير بايد به صورت تك‌تك ورق‌ها را به چاپگر واردكنيد (درست است كه ما به اين حالت به عنوان ايراد نگاه مي‌كنيم، ولي واقعاً قراردادن سيني نگاهدارنده براي يك چاپگر در حد اندازه كيف مردانه، كار چندان ساده‌اي نيست).
انرژي موردنياز براي چاپگرقابل حمل، از باتري تأمين مي‌شود. اگر شما به چاپ تعداد زيادي صفحه نياز داريد كه يك باتري استاندارد )‌NiCad (Nickel Cadmium مي‌تواند در حدود 90 صفحه چاپگر را در حالت شارژ كامل پشتيباني كند؛ بدون آن‌كه نياز به شارژ دوباره داشته باشد و اگر مي‌خواهيد مدت زمان چاپ شما از اين مقدار هم بيشتر شود، مي‌توانيد از باتري‌هاي سري )‌‌‌‌Ni-MH (Nickel metal Hydride استفاده كنيد كه مي‌تواند مدت طولاني‌تري انرژي براي چاپگر تأمين كند.
تعدادي از چاپگرهاي قابل حمل داراي يك بورد اختياري اسكنر مي‌باشند كه با اضافه كردن آن، مي‌توان از آن به عنوان يك اسكنر قابل حمل استفاده نمود. يكي ديگر از ويژگي‌هاي جالب اين چاپگر، وجود يك پورت‌ infrared است كه به شما اجازه مي‌دهد اطلاعات خود را بين چاپگر و كامپيوتر بدون نصب هيچ‌گونه رابطي انتقال دهيد. همچنين اين ويژگي به شما امكان مي‌دهد اطلاعات مورد نظر خود را از‌ PDA و نوت‌بوك به چاپگر انتقال دهيد. (بايد بدانيد كه كامپيوتر شما بايد داراي دستگاه‌ infrared باشد تا شما بتوانيد از اين امكان استفاده نماييد.)