درباره ی تبلت

تبلت ها امروزه نمايانگر تغييري گسترده در صنعت سيستم هاي محاسباتي بشمار مي روند و روز به روز در حال پيشرفت بوده و در مجموع تهديدي جدي براي کامپيوتر هاي شخصي خواهند بود. پيتر ميسک ، تحليل گر جفريز اخيرا گزارش جامع 115 صفحه اي در مورد وضعيت بازار تبلت ها منتشر کرده و در آن به پيش بيني برنده و بازنده اين صنعت و همچنين نحوه استفاده کاربران از اين دستگاه هاي همراه پرداخته است. او پيش بيني مي کند، که اپل و تبلت توليديش آي پد در اين کارزار موفق عمل خواهند کرد و شرکت سامسونگ در اين گونه محصولات مقام دوم را به خود اختصاص داده است ( موضوعي که شايد با توجه به آمار و ارقام موجود نياز به تحليل هاي حرفه اي ندارد ). در اين نوشته 15 عدد از نمودار هاي مربوط به اين گزارش را در قالب تصوير آورده ايم که به واقع نشان مي دهد روند توليد تبلت ها در چه وضعيتي قرار داشته و چگونه ادامه خواهد يافت.
فروش تبلت ها امسال 300 % رشد داشته و بيش از 70 ميليون از آن ها بفروش رفته اند. شرکت اپل در زمينه ي فروش نسبت به بقيه پيشرو بوده و انتظار مي رود تبلت هاي اندرويدي نيز در سال آينده به آن نزديک تر شوند.
نيمي از تبلت ها ي امسال در شمال امريکا بفروش مي روند در حالي که آسيا مقام دوم را در اين مورد به خود اختصاص داده است.
در اين بخش هزينه هاي مربوط به توليد يک تبلت را مشاهده مي کنيد، همانطور که ميبينيد بخش اعظم هزينه ي توليد به صفحه ي نمايش دستگاه مربوط مي شود.
با کمال تعجب با مطالعه اي که گوگل بروي افراد انجام داده است، در حال حاضر کامپيوتر اوليه ي 30 در صد از افراد تبلت آن ها ست.
افراد زيادي روزانه بيش از دو ساعت با تبلت خود کار مي کنند و بيش از نيمي حداقل يک ساعت در روز.
اکثر افراد در منزل به استفاده از تبلت مي پردازند و ممکن است به زودي اين استفاده هاي مکرر به محل کارشان سرايت کند.
مردم چين و آسيا به طرزديوانه واري علاقه به خريد تبلت دارند. جالب آنکه مردمان امريکاي شمالي داراي کمترين انگيزه براي خريد اين دستگاه هستند.
افراد علاقه کمتري نسبت به نرم افزار ورد مايکروسافت نشان مي دهند و بيشتر علاقه دارند با عکس ها و فيلم هايشان ور بروند.
500 دلار قيمت مناسبي براي يک تبلت بشمار مي رود. کاربران تجاري البته مايلند براي خريد تبلت بيشتر هزينه کنند.
کامپيوتر هاي شخصي هنوز هم تبلت ها را در عرصه ي ايميل و وب پشت سر مي گذارند، اما تبلت در زمينه ي کتاب خواني، موسيقي، بازي و ويدئو از آن ها پيشي گرفته است.
اطلاعات بيشتر در مورد چند رسانه اي ها : تبلت ها منبع ويدئو هاي فراوان هستند
اکثر کاربران تبلت هاي 7 اينچي را ترجيح مي دهندو خانم ها به 5 اينچي ها علاقه بيشتري نشان داده اند.
دارندگان اکثر تبلت ها سني بين 25 تا 34 دارند.
ميزان علاقه به تبلت ها در سنين بين 25 تا 44 بيشتر از بقيه مي باشد. براي آشنايي بيشتر در مورد آموزش تعميرات تبلت مي‌توانيد به اين لينک مراجعه نماييد.