حافظه RAM لپ تاپ

يکي ديگر از مشخصات مهم لپ تاپ MEMORY يا همان حافظه است . انواع مختلف حافظه وجود دارد اما وقتي صحبت از حافظه ي لپ تاپ به ميان مي آيد , حافظه با دسترسي تصادفي (RAM) يکي از شايع ترين نوع حافظه است .
RAM که برگرفته از حروف اول ? کلمه Random Access Memory مي باشد حافظه ايست که اطلاعات لازم براي اجراي دستورات برنامه هاي اجرايي را در خود جا مي دهد و سپس توسط CPU پردازش مي شود . اين حافظه با قطع برق اطلاعات خودش را از دست مي دهد . پردازنده براي اجراي دستورات ابتدا به حافظه هاي کش خود و سپس به حافظه رم نگاه مي کند . هر چه مقدار اين حافظه بيشتر باشد بهتر است . البته :
حافظه بايد متناسب با سرعت پردازشگر باشد يعني اين دو مکمل هم هستند و براي عملکرد بهتر در لپ تاپ اين دو جزء بايد با يکديگر هم خواني داشته باشند. افزايش حافظه رم ، لپ تاپ را قادر مي سازد که نرم افزارها را هم زمان و بدون هيچ مشکلي به اجرا در آورد . اگر کارتان با لپ تاپ طوري است که نرم افزار هاي زيادي را بايد به صورت هم زمان به اجرا در آوريد نيازمند به يک حافظه بالا هستيد.
هرچه حافظه رم بيشتر باشد ، اطلاعات با سرعت بيشتري پردازش و اجرا خواهند شد . البته همانطور که قبلا هم گفتم در سيستم هاي ?? بيتي ، بيشتر از ??? گيگا بايت شناسايي نمي شود و براي مثال در سيستم هاي ?? بيتي ، عملا ? گيگ رم بي معني خواهد بود .
امروزه حداقل حافظه رمي که در لپ تاپ ها مي بينيد ، ? گيگا بايت است و براي انجام کارهاي روزمره بسيار مناسب است . فعلا در لپ تاپ هاي معمول بازار ، بيشتر از ? گيگ رم عرف نيست حالا شايد بعد ها شاهد ?? گيگ رم به بالا هم باشيم اما فعلا اينطور نيست و نيازي هم به بيشتر از ? گيگ رم حداقل براي مصارف عمومي در حال حاضر نيست . اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات لپ تاپ ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.