در انتخاب دی وی آر دوربین مداربسته به این نکات توجه کنید

تعداد کانال هاي ورودي : تعداد کانال هاي ورودي معمولا 4،8،16،32 کانال مي باشد . براي نصب DVR بايد به تعداد دوربين ها توجه کرد و امکان افزايش دوربينها در آينده را در نظر گرفت . به طور معمول دي وي آرها را به گونه اي انتخاب مي کنند که تعداد ورودي هاي آن بيشتر از تعداد دوربينهاي نصب شده باشد.
چگونگي نمايش تصويرها : دي وي آرها با توجه به مدل و تعداد کانال هايشان روش هاي متفاوتي براي نمايش تصوير دارند مثلا دي وي آر 4 کاناله ، تصاوير را در ابعاد دودر دو نشان مي دهد . دي وي آر 8 کاناله تصاوير را در ابعاد چهار در چهار نشان مي دهد. اگر مي خواهيد از يک دي وي آر 1 کاناله براي ضبط و نمايش چند دوربين استفاده کنيد بايد از يک سوئيچر و کواد يا مولتي پلکسر هم استفاده کنيد.
مدت زمان ضبط : اين مورد به ظرفيت هارد ديکسهاي نصب شده در دي وي آر بستگي دارد . بعضي دي وي آرها پس از پر شدن ظرفيت هارد ، روي داده هاي اوليه ضبط مي کنند و اين قابليت را دارند که طوري تنظيم شوند که پس از پر شدن ظرفيت هارد اخطار دهند.
حداکثر تعداد فريم : مي توان با مدت زمان ضبط مورد نظر ، تعداد فريم هاي تصوير را انتخاب کرد
موشن ديتکشن ( تشخيص حرکت ) : با اين مورد مي توان تصاويري را ضبط کرد که حرکت در آنها وجود دارد. همچنين مي توان تعيين کرد که تا چند ثانيه قبل و بعد از حرکت را ضبط شوند.
تنظيم و مشاهده کردن از راه دور : اگر دي وي آرها امکان اتصال به رايانه را داشته باشند مي توان با يک سرور و اتصال به LAN از طريق شبکه اينترنت ، تصاوير دوربين ها را مشاهده کرد .
اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.