جایگاه مانیـتور ها

در زمان ارتقاء سيستم ، اکثر کاربران ترجيح مي دهند که مانيتور خود را نگه داشته و از آن همچنان استفاده نمايند

. با توجه به اينکه عمر مفيد يک مانيتور بيش از پنج سال برآورد مي شود ، تصميم بر استفاده از مانيتور قبلي در زمان ارتقاء سيستم ،حرکتي منطقي و اصولي است. در صورتيکه مانيتور موجود از نوع پانزده اينچ است که صرفا" قادر به نمايش متن با دقت 800 در 600 ، مي باشد ، استفاده از مانيتور قبلي مي تواند پيامدهاي منفي از بعد کارآئي و بهره وري کاربران را بدنبال داشته باشد . برخي از کاربران در زمان ارتقاء سيستم ، تمايل دارند که مانيتورهاي CRT قبلي خود را به مانيتورهاي LCD مسطح تبديل نمايند . بر اساس آمارهاي موجود ، ميزان فروش مانتيورهاي LCD در سال 2003 براي اولين مرتبه بيش از مانيتورهاي CRT بوده است .
اکثر توليد کنندگان مانيتور، مدل هائي را توليد و عرضه نموده اند که علاوه بر دارا بودن قيمت مناسب از پتانسيل هاي مطلوبي نيز برخوردار مي باشند. از اين نوع مانييتورها مي توان در موارد متعددي استفاده بعمل آورد. Resolution و Refresh Rate در اين نوع از مانتيورها نيز مناسب مي باشد . توليد کنندگان ، علاوه بر عرضه مانيتـورهاي فوق ، اقدام به توليد و ارائه مانيتورهاي حرفه اي تر نيز نموده اند .مانيتورهاي فوق داراي کيفيت بمراتب بالاتري بوده و از پتانسيل هاي بيشتري نظير : کنترل هاي تنظيم تصوير ، پورت هاي USB 2.0 ، گزينه هاي متفاوت ارگونومي ( نظير تنظيم ارتفاع ) و Resolution بالا ، استفاده مي نمايند. برخي از مانيتـورهاي حرفه اي داراي Asset Control بمنظور ارائه تسهيلات لازم در خصوص رديابي مانيتورها در شبکه مي باشند .
گرافيست ها ، معمولا" مانيتـورهاي CRT را به مانيتـورهاي ديگر ترجيح مي دهند، چراکه اين نوع از مانيتورها رنگ ها را واقعي تر نمايش مي دهند. کاربراني که اکثر فعاليت و استفاده آنان ازکامپيوتر مبتني بر متن مي باشد، تمايل بيشتري به استفاده از مانيتورهاي LCD را دارند ، چراکه محدوده ( مرز) پيکسل ها در مانتيتورهاي LCD ، بدرستي تعريف و رعايت مي گردد ( در صورت تمرکز بر روي حروف ، وضعيت نمايش مطلوب خواهد بود ) . استفاده کنندگان از بازيهاي کامپيوتري نيز مانيتـورهاي CRT را ترجيح مي دهند ، چراکه فرآيند ترسيم مجدد صفحات در مانيتورهاي LCD ، با کندي بيشتري انجام مي شود ( مشاهده دنباله اي از يک تصوير گرافيکي و يا وجود شبحي از تصوير قبلي . اين مطلب نکاتي را در مورد آموزش تعميرات مانيتور ارائه مي دهد.