پادکست (PADCAST) چیست؟

آموزش تعمیر کامپیوتر - پادکست (PADCAST) نوعی سیتم پخش رادیویی است که تولید و دریافت آن توسط همه اشخاص بر روی اینترنت میسر است به همین جهت ، با وجود ترجمه های متعدد برای این تکنولوژی ، نام رادیو بلاگ اینترنتی مناسب است.

همانطور که هزاران ایرانی دارای وبلاگ هستند آنها می توانند پادکست ویژه خود را داشته باشند . فضای مورد نیاز برای آپلود فایل های پادکست به رایگان توسط برخی سایت ها ارایه می شود و کافی است لینکی از فایل پادکست ساخته شده در وبلاگ قرار داده شود.

البته برخی شبکه های رادیویی به طور آنلاین قابل شنود بر روی اینترنت هستند ، این رادیوها با پادکست ها تفاوت ماهوی دارند از جمله اینکه برنامه های رادیوهای اینترنتی ، معمولاً به صورت خطی و زنده اجرا شده و پخش می شود. یعنی همزمان با پخش نسخه اینترنتی آنها ، می توان از طریق فرکانس های رادیویی و با دستگاههای رادیویی معمولی ، به برنامه گوش داد ، رادیوهای اینترنتی علاوه بر این ، پهنای باند بالایی از سرورها را مصرف می کنند و مخاطبان آنلاین دارند ، در حالی که در پادکست ها، برنامه ها به صورت آفلاین عرضه می شوند ، یعنی هر برنامه شنیداری ، پس از ضبط و تدوین مانند یک مطلب خواندنی و یا عکس دیدنی بر روی سایت یا وبلاگ قرار می گیرد و از نظر ماهوی تفاوت ماهوی با دیگر مطالب وب سایت یا وبلاگ ندارد ، تنها تفاوت موجود از نظر فرمت ارایه محتواست. برای شنیدن برنامه پادکست باید برنامه ها دانلود شوند و بر روی دستگاههای پخش کننده صوتی شنیده شوند.
منبع: میکرو رایانه