هارد یا حافظه ذخیره کننده لپ تاپ

يکي ديگر از مهمترين ويژگي هاي لپ تاپ که مي تواند نقش اساسي داشته باشد هارد است . هارد مي تواند تمامي فايل ها و اطلاعات را در خود ذخيره نمايد . اگر يک هارد بيش از حد از نظر فضا کوچک است شما مي توانيد يک هارد خارجي به عنوان مکمل در کنار لپ تاپتان استفاده نماييد.
در حال حاضر دو نوع هارد هم در لپ تاپ و هم در PC خانگي استفاده مي شود : هارد HDD و هارد SSD که قبلا در مورد تفاوت هاي آنها در علم فردا مفصل توضيح دادم . هارد هاي SSD بر اساس تکنولوژي فلش مموري هايي که حتي دست خودتون هست طراحي مي شوند . هاردهاي HDD از اين تکنولوژي بي بهره اند و بر اساس چرخش دوراني يک قطعه فلز روي سکتور هاي هارد توليد مي شوند بنابراين سرعت کمتري نسبت به SSD ها دارند . همينطور قيمت کمتري نيز دارند . هنوز هم در لپ تاپ هاي جديد شاهد هارد هاي HDD هستيم . اين مسئله به دليل گران بودن هاردهاي SSD است .
لپ تاپ هاي اپل ( مک بوک پرو و مک بوک اير ) از هاردهاي SSD بهره مي برند و خود اين مسئله موجب پايين آمدن ظرفيت هارد و از طرفي افزايش قيمت کلي لپ تاپ مي شود . البته هارد HDD هم دارند که ظرفيت بالاتري است و از طرف مشتري قابل انتخاب است ( اينکه SSD مي خواهند يا HDD )
امروز اگر قصد خريد لپ تاپ داشته باشيد ، مقادير حافظه متنوعي پيش رو داريد . از ??? گيگ تا ? ترا بايت . اما مقدار حافظه نرمال و عرف لپ تاپ هاي فعلي ??? گيگ است که غالبا هارد هاي HDD هستند .
مسئله هارد چندان هم مهم نيست چون با وجود يک هارد اکسترنال قضيه حل مي شود . البته براي کساني که پول کافي ندارند مهم است !! اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات هارد ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.