اساس کار چاپگرهای لیزری چگونه است

آموزش تعميرات پرينتر-پرينتر ليزري با کمک الکتريسيته ساکن کار مي کند. يک استوانه چرخان الکتريسيته را بوجود مي آورد. و يک اشعه نازک ليزر به اين استوانه تابيده مي شود و به شکل متن يا تصويري که بايد پرينت گرفته شود يک صفحه با نواحي حامل بار هاي مثبت و منفي تشکيل مي شود اين صفحه بوسيله تونر که داراي پودر هاي با بار مثبت است پوشانده مي شود بنابراين آن نواحي از صفحه که داراي بار منفي هستند اين پودرها را جذب مي کنند پس از آن کاغذ از روي آن عبور داده مي شود تا تصوير مورد نظر روي آن بوجود آيد. در مرحله بعد کاغذ بايد از غلتک هاي داغ عبور کند تا پودر روي کاغذ سوخته و دائمي شود. در هر پرينتر ليزر رنگي چند مرحله براي اين کار وجود دارد تا رنگهاي مختلف را با هم مخلوط کنند.

سرعت و قيمت مناسب نسبت به عملکرد خوب باعث شده است تا پرينتر هاي ليزر براي حرفه هاي مختلفي مورد استفاده قرار گيرد. به خصوص نوع سياه و سفيد آن با قيمت نسبتا ارزان در بسياري از ادارات و شرکتها و حتي خانه ها يافت مي شود. ولي پرينتر ليزر رنگي هنوز براي بسياري از افراد گران است و فقط براي کارهاي حرفه اي استفاده مي شود که احتياج به کيفيت بسيار عالي دارند. پرينتر هاي ليزر زبان فرمان خود را دارند که اطلاعات ديجيتال دريافتي را به يک فايل تصويري از نوعBitmap تبديل مي کنند که در نهايت پرينت گرفته مي شوند. قابليتهاي Adobe post script در بسياري از پرينتر هاي ليزر يافت مي شود که آنها را براي طراحان گرافيک بسيار مناسب کرده است. زبان PCL شرکتHP يکي ديگر از زبانهاي معمول است که در پرينترهاي ليزر استفاده مي شود.

در سال 1984 کمپاني HP اولين پرينتر ليزري روميزي را توليد کرد و اکنون پرينتر هاي ليزري به وفور در بازار يافت مي شوند و طرفداران بسيار دارند.
منبع: سرزمين دانلود