تغییر در عملکرد سنسور دوربین‌ برای بهبود عمر باتری تلفن‌های هوشمند

بر کسي پوشيده نيست که يکي از بزرگ‌ترين مصرف کنندگان باتري تلفن‌هاي هوشمند، دوربين آن‌ها است. تاکنون تنها راه حل موجود، بزرگ‌تر کردن ابعاد و افزايش ظرفيت باتري‌ها بوده، اما تحقيقات جديد ثابت کرده‌اند که مي‌توان با تغيير در شيوه‎ي عملکرد سنسور دوربين‌ها، تا حد قابل توجهي به بهبود عمر باتري‌ کمک کرد.

 

تحقيقات صورت گرفته توسط مايکروسافت و دانشگاه رايس به پيدايش راه حلي منجر شده که کاربران تلفن همراه را از دردسرهاي تخليه زودهنگام شارژ باتري‌ نجات مي‌دهد.

بعد از برسي نتايج مطالعات بر روي پنج سنسور مختلف، ثابت شد که قدرت سنسورها و کيفيت عکس‌هاي ثبت شده تقريبا تفاوت چنداني در ميانگين مصرف انرژي ايجاد نمي‌کند. زيرا دوربين دستگاه حتي هنگامي‌که در حالت بي‌کار و بدون استفاده قرار دارد نيز ميزان قابل توجهي از انرژي ذخيره شده در باتري را به مصرف مي‌رساند. بدين معنا که با ورود به اپليکيشن دوربين، حتي اگر عکسي هم ثبت نکنيد، باز هم از شارژ باتري دستگاهتان کاسته خواهد شد.
راه حل پيشنهادي گروه نيز استفاده از سيستمي براي بردن دوربين به حالت آماده‌باش در زمان بيکاري است. به عبارت ديگر در هنگام بيکاري دوربين، ديافراگم بسته شده و سنسور غير فعال مي‌شود و در زمان عکاسي مجددا فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.
به گفته محققان، اين روش تا 95% بازدهي داشته و استفاده از آن در دستگاه‌هاي متکي به دوربين مانند عينک گوگل بسيار مفيد خواهد بود. قرار است تا از اين راهکار نوين در نمايشگاه MobiSys امسال که در شهر تايپه برگزار مي‌شود، رونمايي شود.
آيا شما هم با مشکلات باتري دست و پنجه نرم مي‌کنيد؟ پس بدانيد که کمک در راه است. مطالب بالا مي تواند در آموزش تعميرات موبايل مؤثر باشد.