ECU و سنسور های وابسته

سيستم کنترل الکترونيک ECU خودرو با استفاده اس سنسور ها ي هوا ، دما، فشار و گاز هاي خروجي يک سري داده در اختيار مي گيرد که بر اساس آن ميزان مخلوط سوخت و هوا را به درون موتور تزريق مي کند. در موتور هاي انژکتوري يا تزريق سوخت مستقيم ميزان سوخت مورد نياز در شرايط مختلف توسط کنترل الکترونيکي انجام مي شود. ECU بر اساس برنامه و الگوريتم داخلي خود همچنين داده هاي دريافتي از سنسور ها تصميم ميگيرد که در بازه اي از زمان مقدار سوخت و هواي ورودي به سيلندر را کنترل کند. در دور هاي بالاي موتور همچنين در دور هاي پايين يا در دماي پايين هوا در هنگام استارت خودرو اين فاکتور ها تفاوت دارد که يک کنترل الکترونيکي يا ECU مي تواند به راحتي از پس آن بر بيايد. بدين ترتيب با وجود کنترل الکترونيکي خودرو موسوم به ECU در شرايط مختلف آب و هوايي و دما هاي مختلف موتور، پاشش سوخت توسط ECU انجام و مديرت مي شود که راندمان موتور را بالا برده و باعث کاهش و بهينه شدن مصرف سوخت مي شود. تمامي اين عوامل شامل سيکل هاي الکترونيک است که در کسري از ثانيه انجام مي گيرد. آموزش تعميرات ECU