چگونه می‌توانیم تا حدی از سر و صدای کامپیوتر خود بکاهیم

کم کردن سر و صدای کامپیوتر میتواند خیلی سخت باشد زیرابیشتر سر و صدای کامپیوتر ناشی از دو قطعه اصلی سیستم یعنی هارد دیسک و فن سیستم میباشد که جزو قطعات حیاتی سیستم هستند و در تمام مدتی که شما با سیستم کار میکنید آنها نیز ناچار به کار کردن هستند اما شما میتونید با کارهای جزئی سیستم خود را کم صدا تر کنید. آموزش تعمیرات کامپیوتر

پیچها را سفت کنید:
اگر یک پیچ که کاملا سفت نشده باشد یا کیس به خوبی بسته نشده باشد میتواند یک سیستم کاملا ساکت را به سر صدائی همانند ماشین چمن زنی (!) تبدیل کند. مطمئن شوید که تمام کارتها محکم در اسلاتهای خود بسته شده باشند و تمام کابل ها را در جای ایمنی محکم کنید و مطمئن شوید که کیس خود را در جائی خوبی در اطاق قرار داده اید. متاسفانه ممکن است پس از اتمام این کارها متوجه شوید که طراحی ضعیف کیس باعث ایجاد سر و صدا گشته است. اگر کیس شما نیز از اینگونه کیس ها است شما میتوانید با استفاده از یک بسته نوسان گیر (vibration dampening kit) مانند Dynamat`s Xtreme Computer Kit به سر و صدای سیستم خود را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت www.dynamat.com مراجعه کنید.

اگر سیتم شما روی میز چوبی، کف پارکت یا هر جنس سخت دیگری است شما میتوانید موس پد های قدیمی خود را بریده و زیر پایه های کیس قرار داده و از ارتعاش سیستم جلوگیری کنید و به این وسیله هزینه ای را که برای خرید کیت لرزه گیر کنار گذاشته اید صرفه جوئی کنید.

فن سیستم:
یکی از راهها برای اینکه سر و صدای فن خود را کم کنید اینست که سیستمی را انتخاب کنید که نیازی به محصولات شرکت AMD نداشته باشد تا بتوانید از فن کوچکتری برای cpu خود استفاده کنید همچنین میتوانید از فنهای مرغوبتر و کم سر و صدا تر استفاده کنید. البته قبل از تعویض فن دقت کنید فن جدید به انداه فن قبلی سیستم شما را خنک کند.
روشهای زیادی به منظور کم کردن سر وصدا ناشی از کارکردن کامپیوتر یا رایانه اتان وجود دارد یکی از معمولترین ‌آنها خرابی فن یا پنکه ها داخل کیس کامپیوتر است ممکن است فروشنده کامپیوتر فکر کرده شما می خواهید ۲۴ ساعت از کامپیوتر خود استفاده کنید و برای همین ۳ تا ۴ فن اضافه به کیس شما نصب کرده است و شما مجبورید سر و صدا زیادی فن ها را تحمل کنید!!!!