چگونه تلفن همراه خود را به یک اسکنر تبدیل کنیم؟

چند سال پيش وقتي در فيلم هاي پليسي و جاسوسي شاهد استفاده از دوربين هاي کوچک براي عکسبرداري از اسناد و مدارک بوديم، خيلي تعجب مي کرديم، ولي اکنون به لطف فناوري هاي جديد و استفاده از تلفن هاي همراه، اين موارد بسيار عادي است و ديگر تعجب کسي را برنمي انگيزد، با اين حال، شناسايي نرم افزارهاي مناسب و قدرتمند باعث افزايش کاربري گجت ها و دستگاه هاي مشابه مي شود. در اين کارگاه در نظر داريم با هم نرم افزار قدرتمند Camscanner براي سيستم عامل اندرويد را که از نرم افزارهاي بسيار قوي اسکن تصاوير و اسناد از طريق تلفن همراه است، بررسي کرده و با طرز استفاده از امکانات آن آشنا شويم.
تهيه و نصب نرم افزار: ابتدا بايد اين نرم افزار را از اينترنت دريافت و پس از انتقال آن به حافظه گجت اندرويدي، آن را اجرا کنيم تا عمليات نصب شروع شود. عمليات نصب مانند ديگر نرم افزارهاي اندرويدي ساده و فقط کافي است مراحل پيشنهاد شده را تائيد کنيم تا نصب شود.
اجراي نرم افزار: پس از نصب نرم افزار با مراجعه به بخش برنامه هاي نصب شده گجت خود، آيکون نرم افزار که به صورت يک اسکنر است را پيدا و اجرا مي کنيم.آموزش تعمير ماشينهاي اداري


تهيه يک اسکن جديد با استفاده از دوربين گجت: براي اين کار بايد آيکون دوربين را در قسمت پايين صفحه لمس کنيم. با اين کار دوربين فعال شده و پس از تنظيم محدوده دلخواه از سند مورد نظر (با جابه جايي گجت) آيکون ديافراگم (وسطي) را لمس مي کنيم تا تصويري از سند مورد نظر تهيه شود. توجه کنيد لازم نيست حتما کادر دقيقي بسته شود و بخش مورد نظر دقيقا در داخل آن کادر قرار گيرد؛ زيرا در مرحله بعدي با استفاده از امکانات نرم افزار به صورت دقيق تري اين کادربندي انجام مي شود.


تائيد يا لغو تصوير گرفته شده: پس از تهيه عکس در صورتي که تصوير ثبت شده دلخواه بود دکمه تائيد را از قسمت پايين صفحه نمايش لمس مي کنيم تا به مرحله بعدي برويم و در صورتي که تصوير تهيه شده مطابق خواسته ما نباشد، با لمس شکل ضربدر به مرحله قبلي باز مي گرديم و دوباره مرحله يک را تکرار مي کنيم تا بهترين حالت مورد نظر ثبت شود.


کادر بندي تصوير گرفته شده: معمولا هنگام اسکن يک سند، حاشيه هاي اضافي نيز همراه آن ثبت مي شود که در اين مرحله به صورت هوشمند کادر مناسب براي تصوير اسکن شده به وسيله نرم افزار معرفي مي شود. اين کادر را که به شکل مستطيلي و با هشت هندل در لبه هاي آن مشخص شده مي توان در صورت نياز با لمس هندل هاي کناري کادر، آن را به حالت دلخواه رساند، سپس علامت تيک را در پايين صفحه لمس مي کنيم تا کادر بندي جديد اعمال شود.


تنظيم کيفيت اسکن: پس از تائيد کادربندي تصوير پنجره تنظيم کيفيت تصوير اسکن شده ظاهر مي شود که با تنظيم سه پارامتر کنتراست، نور و جزئيات تصوير مي توان تصوير اسکن شده را در بهترين حالت ممکن براي ذخيره شده ارسال کرد. در اين مرحله معمولا ارقام پيشنهادي نرم افزار در بهترين حالت ممکن بوده و بي نياز به تغيير است و فقط با لمس علامت تيک در پايين صفحه آن را براي ذخيره شدن ارسال مي کنيم. در اين مرحله در صورت نياز مي توانيم نسبت به چرخش تصوير اسکن شده نيز در جهت دلخواه اقدام کنيم.


تنظيم حالت ذخيره سازي: تصوير اسکن شده به صورت پيش فرض با فرمت JPG ذخيره مي شود و در صورت نياز مي توان پس از اتمام عمليات اسکن با لمس آيکون PDF در پايين صفحه، تصوير را به صورت PDF نيز ذخيره کرد.


ويرايش تصاوير: با توجه به ?ذخيره شدن تصوير اصلي تهيه شده و همراه تصوير ويرايش شده ، چنانچه پس از اتمام عمليات بخواهيم تغييراتي در تصوير اسکن شده ايجاد کنيم مي توانيم با لمس آن تصوير و کمي مکث روي آن از منوي باز شده گزينه Re edit را انتخاب و مراحل ? و ? و ? را دوباره روي تصوير اعمال کنيم.
اشتراک گذاري تصوير: پس از اتمام مراحل ذکر شده در صورت نياز به اشتراک گذاري تصوير مي توانيم با لمس آيکون دوم از سمت راست (گزينه Share) آن را بلوتوث، ايميل يا با ساير روش ها به اشتراک گذاشت.
مديريت اسکن ها: هر مرحله اسکن در داخل يک مجموعه نگهداري شده و با باز کردن آن مجموعه مي توانيم به تصاوير موجود در آن دسترسي داشته باشيم. توجه کنيد چنانچه موضوعات مختلفي را براي اسکن در گروه هاي جدا تعريف کرده ايد هنگام ايجاد يک اسکن جديد، ابتدا بايد آن گروه را باز کرده سپس مراحل سه به بعد را انجام دهيد؛ در غير اين صورت يک گروه جديد ايجاد شده و تصاوير داخل آن گروه قرار مي گيرد. در صورت نياز مي توان با لمس و مکث روي يک تصوير و انتخاب گزينه Move آن را به گروه دلخواه ديگري منتقل کنيم. در صورت نياز با لمس و مکث روي يک گروه نيز مي توان با انتخاب گزينه Rename نام آن گروه را تغيير داد.
منبع: افتابير