نكات مهم برای بالا بردن سرعت كامپیوتر

آموزش تعمیرات کامپیوتر - در نظر بگیرید كه سرعت كامپیوتر شما مرتباً كمتر و كمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یك سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبكه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت كامپیوتر نیست، بلكه خود كامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل كم شدن سرعت كامپیوتر هستند. 10 نكته مهم ذیل به كامپیوتر شما سرعت می بخشد

استارت سریع
اگر عمل Shutdown در كامپیوتر درست انجام نشده باشد، كامپیوتر در استارت بعدی، برای اینكه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت می شود كه مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اینكه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری كنید، به ترتیب زیر عمل كنید:
از منوی استارت بر روی Run كلیك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنید. سپس قسمت system configuration programs را باز كنید و در قسمت Register، general كلیك كنید و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال كنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت كنید.

از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم
اگر كامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می كند، در صورتی كه آن را از كار بیندازید، كامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این كار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنید. پس از آن، پنجره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می كنند. قسمتهایی كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در كنار خود دارند بر روی قسمتهایی كه می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال كنید، مارك بزنید. سپس از منوی Name كه در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنید.

لغو دستور اجرای اتوماتیك برنامه ها
بسیاری از برنامه ها هنگام استارت به طوراتوماتیك اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینكه از استارت شدن اتوماتیك این برنامه ها جلوگیری كنید، از منوی استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود كه برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب كنید، بلكه فقط می توانید علامت تیك (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی كه نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.

پاك كردن برنامه ها
شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می كنید. برای پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنید، كه آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا كنید. برنامه ای را كه می خواهید پاك كنید، مارك بزنید و بعد بر روی آیكون Add/Remove كلیك كنید. بدین ترتیب، برنامه به طور كامل از كامپیوتر شما پاك می شود
منبع: میکرو رایانه