معرفی اشتباهات رایج در استفاده از باتری موبایل

آموزش تعميرات موبايل - باتري تلفن همراه يکي از بخش هاي اصلي در تمامي گوشي ها است. مراقبت از اين قطعه بسيار ضروري است زيرا خرابي آن به معني خاموش شدن گوشي است. اما در همين زمينه اظهار نظر هاي غير کارشناسانه باعث شده است که باور هاي غلطي رايج شود که بسياري از آنها تنها باعث خراب شدن بيشتر باتري گوشي ميشوند. در اين مطلب به معرفي اشتباهات رايج در استفاده از باتري موبايل ميپردازيم.

1- بگذاريد باتري به طور کامل تمام شود و بعد باتري را شارژ کنيد:
اين نکته از ريشه غلط است. در واقع اين شيوه براي باتري هايي که نسل اولي خوانده ميشوند و داراي هسته اي آهني بودند بايد انجام شود و شما ميدانيد که باتري همه گجت هاي ما، داراي باتري هايي ليتيومي اند. شارژ باتري هاي ليتيومي در واقع بصورت کامل خالي نميشود و اگر حتي با شارژ 90 درصد هم دستگاه به شارژر متصل شود، نه تنها از عمر باتري نميکاهد، بلکه هيچ ضرر ديگري هم به باتري وارد نخواهد شد. در واقع عمر باتري هاي ليتيومي به صورتي است که تعداد دفعات شارژ به آن اثر دارد اين بدان معناست که باتري ليتيومي دستگاه شما تا مقداري معين و مشخص ميتواند پر و خالي شود.

2- هنگام شارژ از دستگاه استفاده نکنيد:
اين هم يکي از ديگر فرضيات غلط است. در واقع ضرر خاصي به دستگاه شما نخواهد رسيد و فقط فرايند شارژ شدن آن کند تر خواهد شد و دليل آن هم استفاده از دستگاه و صرف انرژي آن در حين فرايند شارژ است که هيچ ضرري هم ندارد.

3- پاک کردن فايل هاي کش:
اين امر به خودي خود، براي خالي کردن حافظه تلفن، کاري نسبتا مفيد است. اما انرژي زيادي از گوشي شما ميگيرد و در عين حال هم سيستم عامل دستگاه شما فايل هاي کش جديدي جايگزين آنها ميکند.

4- خاموش کردن بلوتوث يا جي پي اس:
در اصل، دستگاه شما زماني شارژ خود را از دست ميدهد که از اين ابزار ها استفاده کنيد و اين يعني اگر بلوتوث شما با دستگاهي ديگر جفت نشده باشد، هيچ تاثيري بر روي مصرف باتري شما نخواهد داشت.

5- استفاده از اينترنت شارژ شما را با سرعت بيشتري کاهش ميدهد:
درست است که استفاده از اينترنت از شارژ شما ميکاهد اما در واقع اين بازيهاي سنگين و داراي گرافيک بالا همانند آسفالت و ديگر بازي هاي از اين دست اند که با فشار به پردازنده و گرافيک بالايي که دارند شارژ شما را به چشم به هم زدني تمام ميکنند. هر چند که مسلما استفاده از ديتا شارژ بيشتري نسبت به واي فاي از شما خواهد کاست.

6- سرد يا گرم کردن باتري موجب شارژدهي بهتر ميشود:
اين کار هيچ موقع جواب نخواهد داد. نه قرار دادن باتري در آب جوش و نه در فريزر موثر که نيست، هيچ، بلکه موجب عدم شارژدهي يا آسيب به باتري هاي شما ميشود.

7- شارژ باتري از شب تا صبح براي دستگاه شما ضرر يا احتمال انفجار باتري را دارد:
اين تفکر از پايه غلط است زيرا در گوشي هاي هوشمند به محض پر شدن شارژ باتري، دستگاه از ادامه فرايند شارژ جلوگيري ميکند.

8- شارژ اوليه:
برخي فکر ميکنند که بايد چند ساعت قبل از استفاده از گوشي، آن را به مدتي طولاني به برق متصل کرد. اما تلفن هاي هوشمند هيچ احتياجي به اين کار ندارند و هر زمان که شارژ آن کامل شود ميتوان از دستگاه استفاده کرد.
منبع: سرزمين دانلود