۵دلیلی که تبلت بخرید

۱٫ قابل حمل بودن:

آنها به علت نوع طراحی نسبت به کامپیوترهای معمولی راحت تر حمل می شوند و در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است بسیار راحت تر به اینترنت وصل می شوند و شما قدرت جستجو و search بیشتری دارید.

۲٫ بهره‌وری:
وجود یک تبلت‌ در محل کار، مخصوصا برای افرادی که امکان دسترسی و استفاده از اینترنت وجود ندارد بسیار حائز اهمیت است زیرا شما می توانید جهت انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ایمیل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا از آن استفاده کنید تبلت ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند. مثلا شما می توانید آی‌پد خود را روی یک پایه سوار کرده‌ و حتی کنار نمایشگر رایانه‌ خود قرار دهید و از آن به عنوان یک نمایشگر دوم استفاده کنید.
همچنین در جلسات کاری مهم خود، یادداشت‌برداری کنید و یا به دانلود سریع مطالب مربوط به بحث و استناد به آن‌ها، از تب‌لت خود بپردازید. به این ترتیب نیازی نیست که برای پیدا کردن یک نکته یا یک جدول و نمودار، میز کار خود را پر از کاغذ کنید.
همچنین تبلت در مدارس هم می تواند کاربرد داشته باشد مثلا استاد کلاس نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی را به دانش‌آموزان معرفی نماید و آن‌ها هم کتاب‌ها را بر روی تب‌لت های خود ذخیره کرده و به منزل ببرند این گونه دانش آموزان هم از اینکه بار اضافی حمل کنند و دفتر و کتابهای سنگین داشته باشند و البته خانواده ها از خریدن کتابهای درسی با قیمت بالا معاف خواهند شد.

۳٫ سرگرمی:
همانطور که حتما می دانید تب‌لت‌ها یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند و می توان آنها را بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به شمار آورد. مثلا برای تماشای فیلم‌های رزمی، نمایشگر ۳٫۵ اینچی (تقریبا ۹ سانتی‌متری) تب‌لت به شما اجازه می‌دهد که تمام صحنه را در کادر داشته باشید. در ضمن با وجود وسایلی مثل نت‌فلیکس و هولو پلاس، شما دیگر احتیاجی به ذخیره فیلم‌ها روی حافظه تب‌لت ندارید و این امکان وجود دارد که شما فیلم‌ها را به طور مستقیم روی وسیله‌تان آرشیو کنید.
تب‌لت‌ها مجهز به صفحه کلید لمسی هستند، به مین علت این امکان را به شما می دهد تا لحظات خلاقانه‌ای را هنگام بازی فراهم کند.

۴٫ سازگاری
بعضی از انواع تب‌لت‌ها مجهز به فروشگاهی هستند که برنامه‌های جانبی زیادی را از آن می توانید از آن خریداری کنید و سطح کاربری دستگاه‌تان را اتقا دهید. همچنین می توانید برنامه های مرتبط با نیاز خود را بر روی آنها دانلود کنید به طور مثال می توانید آخرین اخبار روز را بر روی آن داشته باشید و یا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال دوستان قدیمی‌تان بگردید، همچنین می‌توانید به راحتی تمام برنامه‌های مرتبط را دانلود کنید.
در ضمن، شما خیلی راحت می‌توانید تمام برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در تب‌لت نصب کنید، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشید.

۵٫ عمر باتری
به نظر آقای Armando Rodriguez یک تب‌لت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد چون باتری آن عمر بسیار طولانی‌تری دارد. معمولا لپ‌تاپها قبل از اتصال به پریز برق، حدود ۲ ساعت و نیم شارژ نگه می‌دارد که البته بعضی ها هم کمتر از این مقدار است در صورتی‌که گلکسی‌تاب سامسونگ یا آی‌پد را می‌توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد!
امروز قصدمان بررسی عوامل دیگری است که شما قبل از دیدن مدلهای مختلف باید در مورد آنها در دل خود تصمیم بگیرید. نمی‌شود دقیقا گفت کدامیک از این ویژگی‌ها بهتر هستند. این شمایید که با توجه به استفاده شخصی خودتان می‌توانید تعیین کنید کدامیک بهتر است.