مقایسه HD-CVI و HD-SDI

مهم ترين تفاوت ميان اين دو تکنولوژي ، انتقال در فواصل طولاني تر است. به طوري که هر دوي اين تکنولوژي قادر به انتقال تصاوير 1080P و 720P اچ د ي هستند اما HD-CVI يک مزيت و تفاوت فاحش ديگري با HD-CVI در انتقال داده دارد.
تکنولوژي HD-CVI قادر به انتقال تصوير در فاصله 100 متر است در حالي که HD-CVI قادر است در حداقل 500 متر با استفاده از کابل 75-3 و بدون کم ترين آسيب به ميزان سيگنال تصوير را با کيفيت بالايي انتقال دهد.
تفاوت ديگري که بين اين دو تکنولوژي وجود دارد قابليت Anti-Interface در اين دو سيستم است . هنگامي که HD-SDI درفضاي با فرکانس بالا قرار ميگيرد کاملا ضعيف عمل مي کند و خطاي ميزان بيت بالا مي رود درحالي که HD-CVI، از تکنولوژي مدولاسيون (تلفيق ) فرکانس پائين استفاده مي کند واين امر از افزايش تشعشعات الکترکي با فرکانس بالا جلوگيري مي کند در نتيجه کيفيت تصوير در هنگام انتقال افزايش مي يابد.

مزاياي مهم تکنولوژي HD-CVI
هزينه کم تر
برخلاف HD-SDI که هزينه زيادي را در نصب و کابل کشي بر کاربر تحميل مي کنند ، تکنولوژي HD-CVI ، از وسايل مشابه در راه حل هاي آنالوگ استفاده مي کند که تاحد زيادي هزينه سربار را کاهش مي دهد و راحت تر است.

کنترل هوشمند
به دليل اينکه HD-CVI چند سيگنال را از طريق يک کابل انتقال مي دهد، هر دو صدا و تصوير همچنين کنترل انتقال سيگنال معکوس را همزمان انجام مي دهد که کار نصب را ساده تر مي کند.
با توجه به مزايايي که اين سيستم در مقابل HD-SDI ارائه مي دهد ، به نظر مي رسد بتواند راه پيشرفت را سريع تر طي نمايد و در فضاي بازار سيستم هاي نظارت تصويري قرار بگيرد.
همچنين کاربران نيز به دلايل زيادي از جمله هزينه بسيار پائين آن ، تمايل بيش تري براي استفاده از اين تکنولوژي در سيستم هاي نظارتي خود خواهند داشت. اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.