طریقه نصب اولیه دستگاه DVR

نصب دستگاه DVR بسيار ساده است. کافيست به صورت زير عمل کنيد.
پيش از نصب دستگاه پيچ هاي بدنه دستگاه را باز کنيد. پس از باز کردن دستگاه، هارد ديسک را داخل دستگاه قرار دهيد. بري نصب هارد دو فيش را بايد به مادربرد DVR وصل کنيد. يکي فيش SATA که از طريق کابل موجود در جعبه دستگاه به مادربرد وصل مي شود و ديگري کابل برق هارد که يک پورت پهن است. توجه داشته باشيد که هيچ يکي از پورت ها شبيه هم نيستند پس با خيال راحت مي توانيد انها را وصل کنيد و نگراني از اشتباه در اين زمينه نداشته باشيد. (براي اموزش مشروح نصب هارد اين مطلب را بخوانيد)
پس از نصب کابلها به هارد بايد هارد را کف دستگاه پيچ کنيد. پيچ هاي اين کار درون جعبه دستگاه است. حتما هر چهار پيچ را به خوبي ببنديد چون لرزش هارد مي تواند عمر ان را به شدت کاهش دهد.
پيش از بستن درب دستگاه بهتر است همه چيز را يک بار تست کنيد. کابل برق يا اداپتور DVR را وصل کنيد. کابل نمايشگر را نيز به دستگاه و نمايشگر وصل کنيد. (براي نصب دستگاه به مانيتور معمولا يک کابل VGA درجعبه DVR موجود است.)
مانيتور و دستگاه DVR را روشن کنيد. پس از مدتي صفحه دستگاه در نمايشگر ديده مي شود. در اينجا شما بايد تاريخ و زمان دستگاه تنظيم کنيد. در برخي DVRها حتي هارد شناخته شده نيز به نمايش در مي ايد و با فرمت کردن ان ضبط شروع مي شود.
در صورتي که در ابتدا چيزي در مورد هارد نمايش داده نشد به منوي ضبط يا هارد ديسک مراجعه کنيد. در صورتي که هارد را درست وصل کرده باشيد و بدون اشکال باشد هارد شما دراين قسمت شناسايي شده است. هارد را فرمت کنيد تا ضبط دستگاه فعال شود.
پس از اطمينان از درست بودن عملکرد هارد مي توانيد درب دستگاه را ببنديد. سپس دوربين ها را مرحله به مرحله به دستگاه وصل کنيد و تصاوير انها را چک کنيد.
حال نوبت به تنظيم دستگاه DVR خواهد دسيد. (براي اشنايي دقيق با نحوه تنظيم دستگاه و منوهاي آن اين مطلب را بخوانيد)
پس از انجام تنظيمات دستگاه اماده استفاده خواهد بود.
اين مطلب نکاتي در مورد آموزش تعميرات دي وي آر ارائه مي‌دهد و مي‌تواند کمک به آموزش تعميرات آن بکند.