شخصی‌سازی صفحات مرورگرها

مرورگرها جزئی جدایی‌ناپذیر از دنیای گسترده وب است و هر کاربری دست‌‌کم با یکی از آنها بیش از دیگر مرورگرها کار کرده است. در تمام مرورگرها می‌توانید صفحات مختلفی را کنار یکدیگر و در صفحه‌ای واحد باز کنید تا مجبور نشوید هریک را جداگانه باز یا بسته کنید و امکان سر زدن سریع به آنها را داشته باشید.دوره آموزش تعمیر کامپیوتر

گاهی تعداد tabها به‌قدری زیاد می‌شود که با توجه به نوع مرورگری که از آن استفاده می‌کنید، آنها را به اشکال گوناگون برایتان دسته‌بندی می‌کند. از طرفی، صفحه‌ اصلی مرورگر شما علاوه بر نمایش سایت‌های پربازدید و تسهیل دسترسی به آنها، امکانات دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر شما هم از کاربرانی هستید که از کروم و فایرفاکس به‌عنوان مرورگرهای اصلی استفاده می‌کنید، در این شماره راهکارهای جدیدی داریم که با آنها می‌توانید به وبگردی‌ها و صفحات شلوغ‌تان، آب و رنگ تازه‌ای بدهید و با فنونی جدید برای به‌کارگیری مرورگرهایتان آشنا شوید.

تاریخ، ساعت و آب‌وهوا
اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه currently (bit.ly/currently329) صفحه مرورگرتان را به یک ساعت آب‌و‌هوا نما تبدیل کنید. این افزونه، تاریخ و ساعت دقیق را با نمایش ساعتی بزرگ که کنار پیش‌بینی پنج روزه‌ هواشناسی با طراحی چشم‌نوازی قرار گرفته، در اختیارتان می‌گذارد. همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات افزونه، فونت متن و رنگ پس‌زمینه را مطابق سلیقه خود تغییر داده و از بین واحدهای نمایش دما، فارنهایت و سلسیوس، یکی را انتخاب و کشور و شهر محل اقامتتان را نیز مشخص کنید. اگر فایرفاکسی هستید،دراین مرورگر نیز، افزونه‌ای مشابه با نام Moment(bit.ly/moment329) ساعت، تاریخ و آب‌‌و‌هوا را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شخصی‌سازی صفحات مرورگرها, افزونه های مرورگر, ترفندهای اینترنتی

چسباندن یادآوری‌ها به مرورگر
بسیاری از افراد فراموشکار، برای انجام کارهایشان، تعداد زیادی کاغذ رنگی به در و دیوار اتاق و محل کارشان می‌چسبانند و دست آخر هم ممکن است، برخی را فراموش کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید ولی در طول روز بیش از آن‌که به در و دیوار نگاه کنید، با رایانه کار می‌کنید؛ می‌توانید صفحه‌ مرورگرتان را به نوعی task manager تبدیل و از آن برای یادآوری کارهای انجام نشده استفاده کنید.

افزونه‌ رنگارنگ جدید کروم با نام (OverTask (bit.ly/over328 به شما امکان ایجاد صفحات مرتبط با کارهای جدید، دسته‌بندی آنها در گروه‌های مختلفی مانند کار، آشپزی و سرگرمی را می‌دهد و اولویت‌بندی آنها را براساس تاریخ تحویل هر یک نیز فراهم می‌کند. همچنین در این افزونه می‌توانید موارد انجام شده را مشخص و آنها را از صفحه پاک کنید.

OverTask به‌قدری آسان و راحت شما را در دسته‌بندی کارها و یادآوری‌شان یاری می‌کند که از اضافه کردن آن به مرورگرتان پشیمان نخواهید شد. علاوه بر کروم، در مرورگر فایرفاکس نیز، افزونه (New Tab King(bit.ly/newtabking329 علاوه بر خدمات مشابهی که ذکر شد، امکانات دیگری مانند تصاویر پس‌زمینه‌ گوناگون و میانبرهای برنامه‌هایتان را در اختیار شما قرار داده و بخشی را برای جستجوی وظیفه‌ مشخصی از بین وظایف ثبت‌شده، اختصاص داده است. برای باز کردن task manager در این مرورگر باید روی پیکانی که در سمت راست صفحه تعبیه شده، کلیک کنید.
منبع: اکاایران