وقتی صدای لپ تاپ قطع می شود چه کنیم

گاهي اوقات هنگام کار کردن با لپ تاپ ناگهان مشاهده مي کنيم که صداي آن قطع مي شود و حتي با لمس کردن دکمه mute هم نمي توانيم صدا را به حالت اوليه بر گردانيم. اين مشکل يک مساله سخت افزاري و يا نرم افزاري مي تواند باشد. مطلب زير مي تواند کمک به آموزش تعمير لپ تاپ ارائه دهد.
گاهي اوقات مشکل سخت افزاري است که مربوط به پورت هدفون، يا اسپيکر و… مي باشد. گاهي حتي خرابي آي سي ها و حتي مادر برد و کارت صدا هم مي تواند اين مشکل را بيشتر کند. اما در صورتي که مشکل سخت افزاري است نياز به تعميرکار لپ تاپ داريد. اما در غير اينصورت مي توان گفت که مشکل از نرم افزار درايور است که بايد با استفاده از آن مشکل را حل کنيد.

براي اين منظور بايد درايور صداي لپ تاپ را پيدا کنيد و اقدام به نصب آن کنيد. خوشبختانه درايورهاي زيادي روي اينترنت وجود دارند که مي توانيد از آن ها متناسب با مدل سيستم خود دانلود و اقدام به نصب کنيد. اگر در اين صورت مشکل شما حل شد که خوش شانس بوده ايد. فراموش نکنيد که بعد از نصب درايور بايد سيستم را ريستارت کنيد.
غالبا مشکل بسياري از کساني که بخاطر عدم پخش صدا به متخصصان مراجعه مي کنند، همين مشکلات نصب درايو است که خوب است در منزل اول اين کار را امتحان کنيد.
زماني که درايور را نصب کرديد براي اينکه مطمئن باشيد درايو را درست نصب کرده ايد و مشکل از اين ناحيه نيست به مسير زير برويد :

اگر کنار درايو لپ تاپ علامت تيک زرد رنگي باشد يعني نصب درايور مشکل دارد در غير اينصورت بايد ابعاد سخت افزاري را بررسي کنيد که مربوط به پورت ها و مادر برد و… مي شود.