دلایل عدم رغبت افراد به استفاده از ویندوز 8

برخی مخالف این حرف بیل گیتس که می گفت همیشه جدیدتر ها بهترند، هستند . همانطور که با گذشت زمان این موضوع ثابت شده است ، بعد از انتشار ویندوز ME ، همه ترجیح می دادند تا از همان ویندوز ۹۸ قدیمی خود استفاده کنند تا اینکه به ویندوز ME ارتقا یابند . اکثرا از صفحه ی آبی آن شکایت داشتند . همچنین در هنگام عرضه ی ویندوز ویستا به دلیل سرعت پایین آن در تبادل داده ها اکثرا ترجیح می دادند تا از همان ویندوز XP قدیمی خودشان استفاده کنند . حال به نظر خیلی از افراد ویندوز ۸ هم مثل همان ویندوز ویستا و ویندوز ME نتوانسته تا جایی در بین کاربران باز کند . آموزش تعمیر laptop

هرچند که این سیستم عامل از سرعت پردازش خوبی برخوردار است اما به راحتی می توان گفت که مشکل این سیستم عامل در ظاهر آن است نه در نحوه ی عملکرد آن ، حتی این سیستم عامل از نظر امنیتی هم بسیار خوب و پیشرفته است .

مشکلاتی که در این سیستم عامل وجود دارند مشکلاتی مثل بوت شدن به Metro به جای بوت مستقیم به دسکتاپ یا یک جایگزین برای منوی Start هستند که بیشتر از این بابت کاربران را ناراضی کرده است. اما نظر اغلب کاربران این است که می خواهند که به جای اینکه وقت شان در این رابط گرافیکی جدید گرفته شود ، مستقیما به دسکتاپ بروند . شاید این موضوع در مواقعی که افراد برای انجام یک کار ضروری عجله هم دارند بیشتر خودش را نشان دهد .

دلایل عدم رغبت افراد به استفاده از ویندوز 8 ویندوز 8
دلایل عدم رغبت افراد به استفاده از ویندوز 8 ویندوز 8


مشکل دیگر این نسخه از ویندوز عدم وجود امکان Search واحد در آن است . برای جستجو فایل ها و برنامه ها در ویندوز ۷ به راحتی با تایپ نام مورد نظر در قسمت جستجوی ویندوز می شد آن را پیدا کرد و به راحتی آن را باز کرد و هر کاری را قصدش را داشتید می توانستید در آن انجام دهید . اما متاسفانه چنین امکانی برای این نسخه ی جدید وجود ندارد . شما فقط می توانید در برنامه های نصب شده به دنبال فایل مورد نظرتان بگردید و بعد اگر خواستید تا آن برنامه را باز کنید و در آن تغییراتی را ایجاد کنید فقط می توانید از قسمت تنظیمات این کار را انجام دهید . که در برخی برنامه ها تنظیمات در زیر قسمت برنامه است و در بعضی در قسمت تنظیمات ویندوز است و برای برخی هم در هر دو جا است . خب این عدم یک پارچه بودن جستجو باعث می شود تا افرادی که برای کار در این ویندوز مقاله می نویسند مجبور باشند تا یکی یکی همه را به طور جداگانه توضیح دهند .

یکی دیگر از دلایلی که از اهمیت خاصی هم برخوردار است ایجاد یک Microsoft Store بود . کاربران زیادی بعد از شنیدن این خبر از سمت شرکت مایکروسافت بسیار خوشحال شدند اما بعد از اینکه برای خرید برنامه ها به آن مراجعه کردند متوجه شدند فقط لینک دانلود بعضی از برنامه های آنجا موجود است و خبری از برنامه های دسکتاپ نیست حتی امکان آپدیت و راهنمای نصب و همگام سازی بین دستگاه ها هم قرار داده نشده است . همین امکان جدیدی که می توانست کمک خوبی به کاربران بکند نتوانست جایی در بین آنها باز کند . 

منبع: اکاایران