سه قانون اساسی برای خرید یک تبلت مناسب

?. نياز‌هايتان را بشناسيد
سؤالات بسيار زيادي وجود دارند که بايد پاسخشان را پيش از انتخاب نهايي، پيدا کرده باشيد. اما مهمترين آن‌ها، اين است که اصلي ترين استفاده شما از تبلت چه خواهد بود؟
به دنبال جايگزيني براي کامپيوتر شخصي خود هستيد يا صرفا به دنبال وسيله‌اي هستيد تا در هنگام سفر، فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني مورد علاقه‌تان را تماشا کنيد؟ دسترسي ?? ساعته به اينترنت براي شما در درجه اول قرار دارد؟ امکان افزايش حافظه ذخيره سازي چطور؟ يک خروجي HDMI چه؟

?. قيمت همه چيز نيست!
گران ترين تبلت بازار، الزاما بهترين نيست. همچنين، بايد از نمونه‌هاي ارزان ولي بي‌کيفيت نيز برحذر باشيد. حتي برخي توليد کنندگان، تبلت خود را با قيمتي نازل تر از ارزش واقعي آن به فروش مي‌رسانند اما بعدا و از راه‌هاي گوناگون، مثلا فروش محتواي ديجيتال، نتيجه بسيار بهتري مي‌گيرند. مثل شرکت آمازون و تبلت Kindle Fire HD آن که در مقايسه با امکاناتي که ارائه مي‌دهد، قيمت بسيار مناسبي دارد. برخي ديگر نيز کاملا کمال‌گرا هستند و کيفيت و کارايي را بر هيچ چيز ديگري ترجيح نمي‌دهند. نمونه بارز اين دسته، شرکت چند صد ميليارد دلاري اپل است که در ازاي طراحي خوب و کيفيت ساخت بي‌رقيب خود، پول خوبي نيز از مشتريان مي‌گيرد. آيپد، بسيار خوش‌ساخت و قدرتمند است و بيش‌تر از هر تبلت ديگري در بازار، از نعمت اپليکيشن‌هاي HD و اختصاصي بهره مي‌برد. البته قيمت ??? دلاري آن نيز بسيار چشمگير است!

?. توليد کنندگان نيز اهميت دارند
در مورد شرکت سازنده تبلت مورد نظرتان، بايد بسيار هوشمندانه عمل کنيد. خريد وسيله‌اي که پس از اندکي استفاده، کارايي خود را از دست داده يا با مشکلات فني مواجه شود، اصلا مطلوب نخواهد بود. البته ممکن است هر توليد کننده‌اي اشتباه کند يا محصولات خود را با يک يا چند باگ نرم افزاري يا سخت افزاري عرضه کند، ولي رفع بي‌درنگ مشکل يا ارائه آپديت‌هاي منظم نرم افزاري است که اهميت دارد. پس بهتر است تحقيق درباره سوابق شرکت مورد نظر را از معيارهاي اصلي انتخابتان قرار دهيد.
اگر قصد خريد يک تبلت اندرويدي داريد، ممکن است شرکت سازنده، آپديت‌هاي اندرويد را با قدري تأخير در دسترس قرار دهد. مطمئن شويد که توليد کننده مورد نظر، کم‌ترين ميزان ديرکرد را داشته باشد تا خدايي نکرده از جديد‌ترين‌هاي فناوري عقب نمانيد. ايسوس و موتورولا در اين زمينه، عملکرد خوبي نداشته‌اند ولي روي سامسونگ مي‌توانيد حساب باز کنيد! اين نکات مي تواند کمک به آموزش تعميرات تبلت بکند.