چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم

لپ تاپ هاي امروزي حتي از قدرتمندترين کامپيوترهاي ديروزي نيز قويتر هستند. البته سبکي و زيبايي آن ها را هم نبايد ناديده گرفت و به همين دلايل است که بسياري افراد ترجيج مي دهند به جاي استفاده از کامپيوتر از يک لپ تاپ استفاده کنند. اگر شما هم به فکر خريد لپ تاپ و نيز آموزش تعميرات لپ تاپ هستيد به نکات زير توجه کنيد:

قدم 1: در مورد کامپيوتر هاي خانگي اطلاعات کافي داشته باشيد چون اين اطلاعات حتماً براي انتخاب لپ تاپ به شما کمک مي کند.

قدم 2 : لپ تاپ را در مغازه انتخاب کرده و در صورت امکان آن را از بسته بندي خارج کنيد. لپ تاپي را انتخاب کنيد که مستحکم و بادوام، اما نه سنگين باشد.

قدم 3 : صفحه کليد آن را امتحان کنيد. از آنجائيکه هرگز نمي توانيد صفحه کليد يک لپ تاپ را عوض کنيد بايد با آن راحت باشيد. آن را روي ميز و روي پاي خود امتحان کنيد.

قدم 4 : بخش هاي جهت نمايي (مثل صفحه لمسي) را حتماً امتحان کنيد چون کارکردن با برخي از آنها بسيار سخت است. شما هميشه مي توانيد از يک موس خارجي استفاده کنيد اما به ياد داشته باشيد در صورت جابجايي زياد استفاده از قطعات خارجي چندان عاقلانه نيست.

قدم 5 : در مورد گرم شدن کامپيوتر همگام استفاده از آن و مقدار اين گرما اطمينان حاصل کنيد چون استفاده از آن روي پا به اين عامل مهم بستگي دارد.

قدم 6: به سايز و وضوح صفحه نمايش دقت کنيد. صفحه نمايش هاي LCD لپ تاپ ها مي توانند سايزي بين 13 تا 21 اينچ داشته باشند و وضوح آنها مي تواند بين 800x600 پيکسل تا 1600x1200 پيکسل متغير باشد. هرچه پيکسل صفحه نمايش بيشتر باشد تصاوير روي صفحه نمايش پوياتر خواهد بود. صفحه نمايش را در نورهاي مختلف امتحان کنيد چون صفحه نمايشي که در نور معمول اتاق بسيار عالي است ممکن است در نور بيشتر يا کمتر بسيار بد باشد.

قدم 7 : لپ تاپي انتخاب کنيد که حداقل 2 پورت USB2، و يک پورت Firewire داشته باشد چون به وسيله اين پورت ها مي توانيد به قطعات جانبي مثل دوربين، تلفن يا آي پاد متصل شويد.

قدم 8 : اطمينان حاصل کنيد که لپ تاپ شما به کارت وايرلس(براي اتصال بي سيم) و بلوتوث مجهز است. چرا که اين روزها بسياري از قطعات جانبي مثل موبايل ها به بلوتوث مجهزند و به اين ترتيب ارتباط با آنها آسان خواهد بود.

قدم 9 : مطمئن شويد که لپ تاپ مورد نظر DVD Burner (کپي کننده DVD) دارد به اين ترتيب مي توانيد به راحتي نسخه هاي پشتيبان از مدارک فايل هاي موسيقي و عکس هاي خود را داشته باشيد.