سرویس دهی به کامپیوترها از راه دور

آموزش تعمیرات کامپیوتر- Remote assistance قابليتي است كه به وسيله آن مي توان مشكلات كامپيوتر را از راه دور كنترل و بر طرف كرد. به اين صورت كه اگر براي كامپيوتر شما مشكلي پيش آمد و نياز به كمك داشتيد مي توانيد دعوتنامه اي درست كنيد و به شخص مورد نظرتان(قابل اعتماد) بفرستيد و درخداست كمك كنيد .شخص مورد نظر با پاسخ به اين دعوتنامه مي تواند كنترل كامپيوتر شما را در دست بگيرد و براي حل مشكلش اقدام كند. وقتي دعوتنامه را پاسخ داد و پذيرش خود را اعلام كرد desktop و موس كه در اختيار مي گيرد در واقع desktop و موس شما مي باشد و هر كاري كه انجام دهد مثل اين است كه پاي كامپيوتر شما نشسته است و اختيار سيستم شما را به دست گرفته است.
براي فعال كردن اين قابليت بايد حتما گزينه Allow Remote Assistance چك ماركش را بزنيد:

روي my computer راست كليك كنيد و properties را بزنيد. در پنجره اي كه باز مي شود در Remote tab مي توانيم اين چك مارك را زده و فعالش كنيم.

براي ساختن دعوتنامه دكمه start را مي زنيد و وارد قسمت help & support مي شويد و در پنجره باز شده گزينه Invite a friend to connect to your computer whit remote assistance را بزنيد و شروع به ساختن دعوتنامه كنيد. مي توانيد برايش تاريخ اعتبار بگذاريد. براي دعوتنامه حتما پسورد بگذاريد.
به 3 روش مي توان دعوتنامه را فرستاد:
1. Windows messenger
2. Out look ايميل داخلي
3. Internet

اگر از طريق اينترنت بخواهيد اين دعوتنامه را ارسال كنيد بايد connection شما قطع نشود تا شخص مورد نظر دعوتنامه را باز كند وبه مشكل شما رسيدگي كند.زيرا با قطع شدن ارتباط و دوباره متصل شدن ممكن است IP آدرس شما فرق كند و درخواست شما اعمال نشود.
اگر از طريق شبكه بخواهيد اين كار را انجام دهيد بايد يك فولدر بسازيد و آن را Share كنيد و دعوتنامه را داخل آن قرار دهيد.

وقتي شخص مورد نظر دعوتنامه را دريافت مي كند و براي كمك مي آيد صفحه اي باز ميشود كه شما مي توانيد desktop او و او هم مي تواند desktop شما را ببيند.و با زدن take control مي تواند كنترل سيتم شما را به عهده بگيرد.مي توانيد با زدن دكمه stop سيتم را از اختيار او خارج مي كنيد.

نكته:
1.اگر چك مارك remote assistance را نزده باشيد قادر به ساختن دعوتنامه نخواهيد بود و فرد مورد نظر اجازه متصل شدن به سيستم شما را نخواهد داشت.
2. بعد از اتمام كار حتما چك مارك را برداريد.
منبع: میکرو رایانه