تمام آنچه که باید درباره تبلت ها بدانید

استيو جابز سال 2010 با معرفي رايانه لوحه اي iPad به سال ها تفکر درباره نوآوري در اين عرصه پايان داد.
در حقيقت جابز به شروع دوره جديدي در عرصه سخت افزار رايانه اي کمک کرد.
اگرچه چند سالي بود که تبلت هاي شخصي عرضه شده بود، اما iPad اولين دستگاهي بود که توانست از اين قابليت در بازار مصرف بخوبي بهره ببرد.
موفقيت اپل براي شرکت هاي ديگر و همچنين براي علاقه مندان فناوري که به دنبال جايگزيني براي پيشنهاد اپل بودند، سودمند بود.
اما، تبلت واقعا چيست؟ در ساده ترين تعريف مي توان گفت؛ تبلت يک دستگاه همراه محاسباتي است که از تلفن هاي هوشمند بزرگ تر است البته تبلت، اندازه خاصي ندارد؛ براي مثال صفحه نمايش iPad مقداري کمتر از 10 اينچ است، اما تبلت هاي ديگر مي توانند بزرگ تر يا کوچک تر باشند.
به طور کلي، اگر يک دستگاه محاسباتي از يک صفحه نمايشگر لمسي استفاده کند و تلفن همراه نباشد، آن گاه يک تبلت است.
سال 2010، شرکت Lenovo دستگاهي به نام IdeaPad U1 را در نمايشگاه محصولات الکترونيک لاس و گاس معرفي کرد.
در نگاه اول، اين دستگاه شبيه يک لپ تاپ معمولي به نظر مي رسيد اما اگر شما صفحه نمايشگر را از پايه اش جدا مي کرديد، لپ تاپ به تبلتي با سيستم عامل مستقل تبديل مي شد. در همان سال Lenovo نام اين دستگاه را به LePad تغيير داد و در چين روانه بازار کرد.
اگرچه تبلت ها در شکل، اندازه و ويژگي ها متنوع هستند، اما آنها مشخصات مشابه زيادي دارند. تقريبا همه آنها صفحه نمايشگر لمسي دارند و سيستم عاملشان توانايي اجراي برنامه هاي کوچک را دارد. لزومي ندارد که تبلت ها جايگزين رايانه هاي قدرتمند شوند؛ اما آنها يک فرآيند جديد در زمينه دستگاه هاي محاسباتي به شمار مي آيند. براي اطلاعات بيشتر در مورد آموزش تعميرات تبلت مي‌توانيد به اين لينک مراجعه نماييد.