افزایش سرعت کامپیوتر با حذف برنامه های startup

آموزش تعميرات کامپيوتر- يکي از دلايل کند شدن کامپيوتر و دير اجرا شدن دستورات در محيط ويندوز، زياد بودن برنامه هاي اجرا شده در پس زمينه ويندوز همزمان با روشن شدن سيستم مي باشد. به اين صورت که ممکن است همزمان با روشن شدن سيستم و بالا آمدن ويندوز برنامه هايي که شايد اصلا قصد کار کردن با آن ها را نداريد به طور اتوماتيک اجرا شده و بخش زيادي از منايع سخت افزاري کامپي.تر شما را به خود اشغال کنند.

براي ديدن ليست برنامه هايي که همزمان با Boot شدن ويندوز در کامپيوتر شما اجرا ميشوند و همينطور حذف آن ها از استارت آپ در ادامه اين مطلب با ما باشيد.
براي مشاهده و حذف برنامه هاي استارت آپ ابتدا پنجره RUN را باز کنيد. ( آموزش باز کردن Run در ويندوز ) و طبق شکل زير عبارت mscongig را در پنجره مربوطه تايپ نموده و اينتر کنيد.
پنجره اي شبيه شکل زير برايتان باز مي شود و با کليک کردن روي زبانه Startup ميتوانيد ليست برنامه هاي اجرا شده در startup را مشاهده نماييد.

همانطور که مشاهده ميکنيد برنامه هاي زيادي در پس زمينه ويندوز شما به صورت توماتيک اجرا شده و سرعت کامپيوتر شما را تا حد زيادي کاهش ميدهند، براي حذف هر کدام از اين برنامه ها کافيست تيک کنار آن را برداشته و سپس روي OK کليک کنيد. در مرحله بعد پنجره اي براي شما نمايان ميشود که از شما ميخواهد سيستم را يک بار ReStart کنيد. روي Restart کليک کنيد تا سيستم راه اندازي مجدد شود.
منبع: اموزش کامپيوتر